כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הפרטת נמל חיפה

המהלך האחרון של הממשלה היוצאת: "יוביל להורדת יוקר המחיה"

כחצי שנה לאחר הזכייה במכרז להפרטת נמל חיפה, קיבלה קבוצת אדאני-גדות אישור לקבלת היתר שליטה | ליברמן הגיב: "הפרטת הנמל היא בשורה גדולה לאזרחי ישראל שתגביר את התחרות בנמלים ותוביל להורדת יוקר המחיה"

המהלך האחרון של הממשלה היוצאת: "יוביל להורדת יוקר המחיה"
אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הושלמה הפרטת נמל חיפה: שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושרת התחבורה, מרב מיכאלי נתנו את אישורם לפי צו אינטרסים חיוניים למכירת מניות המדינה בחברת נמל חיפה בע"מ לקבוצה הרוכשת אדאני-גדות. כעת הקבוצה צריכה להעביר את הכסף שגייסה למדינה, וזו תעביר לה את מניות החברה.

במשרדים טוענים כי הפרטת חברת נמל חיפה מהווה אחד מהפרויקטים התשתיתיים והפיננסיים הגדולים של העשור האחרון המנוהל על ידי מדינת ישראל והינה חלק מהרפורמה הכוללת בנמלי הים שהחלה בשנת 2003. מטרתה להגביר את התחרות בנמלי הים, להביא לשיפור יעילות הנמלים ולסייע בהקלה בייבוא וביוקר המחייה.

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב: "הפרטת הנמל היא בשורה גדולה לאזרחי ישראל שתגביר את התחרות בנמלים ותוביל בכך גם להורדת יוקר המחיה״.

מאדאני-גדות נמסר: "בתום הליך מקצועי ומעמיק, הקבוצה השלימה את קבלת כלל האישורים הנדרשים להשלמת עסקת רכישת נמל חיפה, זאת בלוח זמנים קצר כמותו לא היה במכרז דומה בישראל. אנו מצפים לכניסתנו לנמל ולהתחלת פיתוחו".

אשל ארמוני, יו"ר חברת נמל חיפה מסר: "כשיצאנו לדרך שאפנו להעביר את החברה לרוכש בינלאומי בעל ניסיון בהפעלת נמלים, כשהיא ערוכה לתחרות הצפויה. עמדנו במשימה במלואה ובמחיר שמשקף אמון יוצא דופן ביכולות הנמל".

 

 

 

נמל חיפה הפרטה יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד