כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מזכר הבנות נחתם

המדינה המוסלמית שתפעל יחד עם ישראל נגד מימון טרור

לראשונה: חילופי מודיעין פיננסי על הלבנת הון ומימון טרור בין ישראל וממלכת בחריין | החתימה על מזכר ההבנות תקדם את שיתופי הפעולה, חילופי הידע והמומחיות ההדדיים, ואת חילופי המודיעין הפיננסי בין שתי הרשויות, לחיזוק המאבק המשותף בהלבנת הון ומימון טרור

המדינה המוסלמית שתפעל יחד עם ישראל נגד מימון טרור
נשיא המדינה מעניק למלך בחריין מזוזה עשויה מכסף צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים חתמה השבוע על מזכר הבנות (MOU) עם הרשות המקבילה למודיעין פיננסי בבחריין (FID Bahrain). 

החתימה על מזכר ההבנות תקדם את שיתופי הפעולה, חילופי הידע והמומחיות ההדדיים, ואת חילופי המודיעין הפיננסי בין שתי הרשויות, לחיזוק המאבק המשותף בהלבנת הון ומימון טרור.

הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור רואה חשיבות רבה בקשר עם הרשות המקבילה לה בבחריין, במסגרת חיזוק המאבק האזורי בכלל ושל שתי המדינות בפרט, בפשיעה הפיננסית ובמימון הטרור. 

בהמשך לחתימה על הסכמי אברהם ולכינון היחסים בין ישראל לממלכת בחריין, נוצרו הזדמנויות משמעותיות לפעילות כלכלית בין המדינות. עם זאת, גם גורמי פשיעה ומימון טרור עלולים לנצל לרעה את כינון היחסים הכלכליים בין המדינות במטרה לבצע פעילות פלילית, להלבין הון שמקורו בפעילות עבריינית או לממן טרור תוך שימוש בערוצים הפיננסיים בין המדינות. על מנת להדק את שיתוף הפעולה ההדדי, לקדם ניתוח והבנה של סיכוני הלבנת ההון ומימון הטרור, ופעילות משותפת להתמודדות עמם – ערכה הרשות ביקור היסטורי במנאמה, בירת בחריין, במסגרתו חתמו היום הרשויות למודיעין פיננסי מישראל ומבחריין על מזכר הבנות. 

במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן תפעלנה הרשויות להגנה על היושרה והיציבות של המערכות הפיננסיות בישראל ובבחריין, ולצמצם את ניצולן לרעה למטרות מימון טרור והלבנת הון, מתוך כוונה להפיק את המרב מהפוטנציאל הכלכלי הטמון בהסכם השלום בין שתי המדינות. בנוסף להחלפת מידע מודיעיני, צפוי שיתוף הפעולה בין הרשויות לכלול שיתוף ידע ומומחיות מקצועית באופן הדדי. 

ראשת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, עו"ד עילית אוסטרוביץ'-לוי, אמרה בטקס החתימה במנאמה, בירת בחריין: "אני שמחה להדק את שיתופי הפעולה והחלפת מודיעין פיננסי בינינו ובין שותפינו בממלכת בחריין. המהלך יקדם – לראשונה בהיסטוריה – פעילות מודיעינית משותפת להגנה על יושרת המערכות הפיננסיות של ישראל ושל בחריין, וקידום המאבק המשותף בהלבנת הון ובמימון טרור".

שייח'ה מאי מוחמד אלכליפה, ראשת הרשות למודיעין פיננסי של בחריין (FID) הגיב: "החתימה על מזכר ההבנות היא בוודאי ראשיתה של מערכת יחסים ענפה ופוריה בין שתי הרשויות למודיעין פיננסי של ישראל ובחריין בשנים הקרובות. זהו אירוע בעל חשיבות, מכיוון שהרשות למודיעין פיננסי של בחריין (FID) מאמינה, שתרומתה של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור של ישראל למאבק לאיומי הלבנת הון ומימון טרור הינה בלתי רגילה והחדשנות בפעילותה ראויה לכל שבח. במיסוד השותפות המתגבשת בין יחידות המודיעין הפיננסי שלנו, אנו שואפים לקיים את מחויבותנו לעקרונות של שיתוף פעולה בינלאומי ולקידום השיתוף ביכולות של שתי הרשויות".

 

בחריין מוסלמים ישראל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד