כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נתניהו מבטיח: "נשיב את השקט לדרום"

ראש הממשלה ושר הבטחון במסיבת עיתונאים מיוחדת לפני ישיבת הקבינט: "אנו עוד נפתיע את החמאס"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך מסיבת עיתונאים מיוחדת עם פרסום מותם של לוחמי גולני בקרבות בעזה.

"לב האומה כולה עם משפחות הנופלים", אמר בהודעה מיוחדת שנשא בקריה בתל אביב, "אין מלחמה צודקת מזו שבניכם בנינו נפלו בה בגבורה. נשלים את המשימה שבה החלו ונחזיר את השקט לדרום ולכל חלקי הארץ. בשם כולכם אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח ברכת רפואה שלמה לכל החיילים הפצועים.

"אני מאמין שכל אחד מאתנו מכיר לפחות מישהו אחד שמשתתף במערכה." המשיך ראש הממשלה, "האחדות הזו היא סוד כוחנו, עלינו לעמוד יחד בימים אלו, וגם בימים כאלו שיתכן שעוד יבואו. אנו מצויים במלחמה על הבית. כוחותינו נמצאים בשעה זו בשטח, והם פועלים בנחישות במקצועיות, בעוצמת אש וגם בעוצמת רוח גדולה.

"חיילי צהל", הוסיף נתניהו וביקש להעביר מסר לחיילים הנמצאים בחזית, "אני מבקש לומר לכם שאזרחי ישראל עומדים מאחוריכם ומתפללים עבורכם. ישראל לא בחרה להיכנס למערכה הזו אבל מהרגע שהיא נכפתה עלינו נבצע אותה עד שהמשימה תושלם - השבת השקט לאזרחי ישראל ופגיעה משמעותית בחמאס ובשאר ארגוני הטרור. איננו נרתעים ונמשיך בפעולה זו ככל שידרש בכדי לשלים את המשימה.

נתניהו התייחס גם למטרת המבצע - חשיפת מנהרות הטרור של החמאס. "חשפנו מנהרות רבות שחלקן כבר הגיע לשטח מדינת ישראל. החמאס השקיע בהם שנים רבות והון עתק. מצאנו שם אזיקים וסמי הרדמה. זהו מהלך אסטרטגי של החמאס. איום המנהרות איננו חדש לנו אבל הפעולה הנוכחית היא הרבה יותר רחבת היקף. זה אמנם עתיר סיכונים אך התוצאות היו יכולות להיות קטלניות. זו היתה תכניתו של החמאס וכנגדה אנו פועלים. אין ערובה של מאה אחוזי הצלחה אבל התוצאות שצהל השיג הן מעל המצופה. בימים שלפני היציאה לפעולה פעלנו בכדי להכין את התשתית לפעולה. התשתית הצבאית והמודיעינית, נענו לשני הצעות של הפסקת האש, והשקענו זמן בשיחות מדיניות עם מהיגי המדינות. בזכות ההשקעה הזו אנו מקבלים כיום הכרה ממדינות העולם ותמיכה בפעילות שלנו.

"לפני שעה קלה שוחחתי עם הנשיא אובמה והודיתי לו על התמיכה בנו הבלתי מסויגת שהוא מעניק לנו. בזכות ההסכמה להפסקת האש לה נענינו אנו מצרים על כל פגיעה באוכלוסיה אזרחית, אך האשמה מוטלת על החמאס ועליו בלבד. החמאס בנה שני מערכים אסטרטגיים בכדי לפגוע במדינת ישראל, המערך הרקטי ומערך המנהרות. כיפת ברזל יירטה את רוב הרקטות וחיל האוויר אף תקף חלק גדול מהמשגרים. אני מבקש להביע הערב הערכה עמוקה לכל החיילים והמפקדים שמשתתפים בלחימה ובכלל זה לחיילי המילואים שהשאירו משפחות מאחוריהם בעורף.

"הרמטכ"ל ביקש להיות עם החיילים בדרום ואני ושר הביטחון אשרנו לו להיות שם בעוד אנו כאן בתל אביב מתכנסים. אנו עובדים יחד על פי תוכנית סדורה ושיטתית כנגד הטרור שהיא חלק מהמערכה ההיסטורית שלנו כנגד הטרור המנסה לפגוע בנו מאז הוקמה המדינה. הפעולה תימשך ותורחב ככל שידרש בכדי להשיב את השקט לאזריי מדינת ישראל. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. אנחנו גאים בחיילים הגיבורים שלנו. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

במענה לשאלה שהופנתה אליו בנוגע להתבטאויותיו של ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, שהשווה את מדינת ישראל לגרמניה הנאצית, אמר נתניהו כי אלו דברים אנטישמיים. "שוחחתי עם ג'ון קרי ואמרתי לו כי אלו דברים אנטישמיים. ראש ממשלת טורקיה לא מבדיל בין ארגון טרור רצחני למדינת ישראל הדמוקרטית שפועלת בכדי להגן על עצמה. אלו דברים שמתאימים לאירן או לאל קאעידה".
בנימין נתניהו חיילים עזה חמאס גולני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד