ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
איגרת מפוטין וברכה מזלנסקי

התגובות בעולם להשבעת הממשלה: באירופה ברכו, בארה"ב עקצו

נשיאת האיחוד האירופי, ראש ממשלת הודו, הנשיא ביידן, שגריר האיחוד האירופי, הגיבו על הקמת הממשלה החדשה. בארה"ב ברכו ועקצו. אירופה מייחלת לשיתוף פעולה מול רוסיה

התגובות בעולם להשבעת הממשלה: באירופה ברכו, בארה"ב עקצו
ביידן ונתניהו צילום: באדיבות המצלם

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בירך את ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו על הממשלה החדשה, אולם בנוסח די עוקצני ולא אופייני לקודמיו: "כנסת ישראל הצביעה היום על אשרור ממשלת ישראל חדשה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו, שהיה ידידי מזה עשרות שנים, כדי להתמודד במשותף עם האתגרים וההזדמנויות הרבות העומדות בפני ישראל ואזור המזרח התיכון, כולל איומים מצד איראן, ארצות הברית פועלת לקידום אזור משגשג ובטוח, עם הטבות לכל תושביה".

עוד אמר ביידן: "מתחילת הממשל שלי, עבדנו עם שותפים כדי לקדם את החזון מלא התקווה הזה של איזור של שלום, כולל בין ישראלים לפלסטינים. אנו שואפים להמשיך בעבודה חשובה זו עם ממשלת ישראל החדשה בהנהגת ראש הממשלה נתניהו. וכפי שעשינו בכל הממשל שלי, ארצות הברית תמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות ולהתנגד למדיניות המסכנת את הכדאיות שלו או סותרת את האינטרסים והערכים ההדדיים שלנו".

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בירך: "ברכות לבביות ל‎בנימין נתניהו לרגל הקמת הממשלה. מצפה לעבוד יחדיו ולחזק את השותפות האסטרטגית שלנו".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פרסם אגרת ברכה לראש הממשלה בנימין נתניהו עם הקמת הממשלה. באיגרת נכתב: "קבל את ברכותיי הכנות עם הקמת הממשלה. ברוסיה מאוד מעריכים את תרומתך ארוכת השנים לפיתוח יחסי הידידות בין שתי המדינות. אני בונה על כך שהממשלה החדשה תחת הנהגתך תמשיך בקו קונסטרוקטיבי של פיתוח יחסי שתי המדינות. מכל הלב מאחל לך הצלחה בפעילות המדינית וכן בריאות ואושר".

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי מברך את נתניהו ואומר: "ברכות לראש הממשלה נתניהו על הקמת הממשלה החדשה. אני מאחל הצלחה בדרך לרווחה וביטחונה של ישראל. אני מאשר את הנכונות לשיתוף פעולה הדוק כדי לחזק את הקשרים שלנו ולהתמודד עם אתגרים משותפים, להשיג שגשוג וניצחון על הרוע".

נשיאת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין ברכה את ראש הממשלה נתניהו לאחר השבעת הממשלה, "מזל טוב בנימין נתניהו על הקדנציה ה-6 שלך כראש ממשלת ישראל. מצפה לעבוד על חיזוק השותפות שלנו, קידום השלום במזרח התיכון וטיפול בגלי ההלם של מלחמת רוסיה נגד אוקראינה". שגריר האיחוד האירופי בישראל דימיטר טזאנצ'ב, בירך את הממשלה החדשה: "ברכות לראש הממשלה הנכנס".

בכיר במועצה לביטחון לאומי האמריקנית אמר ל'כאן חדשות': "אנו מצפים לעבוד עם ישראל כדי לקדם את האינטרסים והערכים שעומדים בלב מערכת היחסים שלנו במשך עשרות שנים. זה כולל מחויבות איתנה לביטחון ישראל. אנו תומכים במדיניות המקדמת את הביטחון והאינטגרציה האזורית של ישראל, תומכים בפתרון שתי מדינות שתוביל לשוויון של ביטחון, שגשוג וחירות לישראלים ולפלסטינים. כפי שהבהרנו, איננו תומכים במדיניות המסכנת את כדאיות פתרון שתי המדינות או סותרת את האינטרסים והערכים ההדדיים שלנו".

ממשלת גואטמלה פרסמה גם היא הודעת ברכה: "ממשלת גואטמלה מברכת את נתניהו ראש ממשלת מדינת ישראל, והעומד בראשה מביע את נכונותו להמשיך ולפעול לטובת שני העמים".

ג'ו ביידן ראש הממשלה בנימין נתניהו איחוד אירופי ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד