ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
?פרס לטרור

ההחלטה האחרונה שעליה חתם בני גנץ

יו"ר המחנה הממלכתי סיים את תפקידו כשר הביטחון. ההחלטה האחרונה שקיבל הייתה להשיב גופת מחבל שביצע פיגוע. גורמי הביטחון המליצו על ההחלטה

ההחלטה האחרונה שעליה חתם בני גנץ
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ סיים היום (חמישי) את תפקידו כשר הביטחון. האישור האחרון שנתן גנץ הייתה שר הביטחון להחזיר את גופת המחבל שביצע בתחילת החודש פיגוע דקירה בחווארה במהלכו נפצעו באורח קל שני לוחמי מג״ב. המחבל, עמאר מפלח, בן 23 מאוצרין, היה לוקה בנפשו. יצוין כי מערכת הביטחון המליצה על החזרת הגופה.

נזכיר כי, פיגוע הדקירה התרחש ביום שישי לפני כחודש בכפר חווארה שבשומרון. המחבל, כך עלה מהתחקיר ראשוני, החל את הפיגוע בניסיון לחטוף רכב מקצין צה"ל - שירה לעברו. בהמשך דקר לוחם וניסה לחטוף נשק מקצין - אך נורה למוות.

לפי המשטרה, בשעה 16:00 לערך, מחבל פלסטיני חמוש בסכין ניסה לפרוץ רכב ובו זוג ישראלים בחווארה. משהבין שדלת הרכב נעולה, ניסה לפרוץ את הרכב עם אבן, נורה על ידי נהג הרכב,ֶ קצין צה"ל בחופשה, שהיה חמוש באקדח.

המחבל, שככל הנראה נפצע מהירי, זיהה צוות לוחמי מג"ב שסיירו בסמוך למקום, נע לעברם והצליח לדקור את אחד הלוחמים. מפקד הפלוגה שנכח בצוות הסתער לעבר המחבל ולאחר מאבק שבמסגרתו ניסה המחבל לחטוף את נשקו הוא נטרל אותו בירי. הלוחם ומפקד הפלוגה נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. המחבל, נוטרל ומותו נקבע במקום.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר לאחר החיסול המחבל: "עירנותם של הלוחמים בפיקוד מפקד הפלוגה, מנעה פגיעה משמעותית בחפים מפשע. תוך שניות, הבין הצוות שמדובר בפיגוע חתר למגע והסתער לעבר המחבל שלבסוף נוטרל בירי בטרם הצליח לפגוע באזרחים ישראלים".

פיגוע שחרור גופה בני גנץ מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד