כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ההורים גילו אחרי הפטירה

הבחור שנהרג בזאת חנוכה כתב ספרי חידושי תורה

אותיות פורחות באוויר: רק אחרי האסון הטראגי גילו בני משפחתו של הבחור החשוב נתן נטע רוזנבוים ז"ל, תלמיד ישיבת ויז'ניץ באלעד כי הוא כתב ספרים של חידושי תורה בסתר והחביאם מאחורי הספרים בביתו. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא

הבחור שנהרג בזאת חנוכה כתב ספרי חידושי תורה
הבחור החשוב נתן נטע רוזנבוים ז"ל צילום: מהנעשה והנשמע

הבחור החשוב נתן נטע רוזנבוים ז"ל, תלמיד ישיבת 'תורת חיים' ויז'ניץ באלעד, שנהרג בזאת חנוכה בתאונה מחרידה יחד עם בן דודו הבחור חיים ורטהיימר ז"ל היה מתמיד גדול, מנחמים רבים מגיעים לנחם את משפחתו השבורה והם גילו רק בשבעה את גדלותו בתורה כשהוא בן 18 בלבד. 

מתברר, כי מלבד היותו מתמיד בתורה בכל זמן פנוי, בסדרים ובין הסדרים, תמיד מצאוהו עוסק בתורה ושקוע בספרים. הוא כתב חידושי תורה, ספרים על גבי ספרים והצניעם אפילו מפני הוריו.

הוא קרא לספרים 'אמרי נתן' וכתב חידושים בכל המסכתות שלמד בחידושי תורה עצומים שכתב והיה מחביא אותם מאחורי הספרים בביתו. 

אחד מבני המשפחה אומר ל'בחדרי חרדים': "רק אחרי לכתם מגלים איזה אוצרות הם היו", הוא חידש מלא חידושי תורה ובשבעה הישיבה הדפיסה חלק מחידושיו על מסכת בבא בתרא, כך גם חבריו לישיבה מספרים כי הגמרות בישיבה שלו היו צפופות בהערות וחידושים בצד.

עוד בנושא:

נתן נטע ז"ל וחיים ז"ל: שני בני דודים שחזרו ממירון נהרגו בתאונה

הבחורים מספרים כי הוא היה עמוד התווך, חביב ונערץ על אנשי הצוות הרוחני. משנתו היתה סדורה ושגורה בפיו, מאות דפי גמרא שינן וידע בעל פה, ובידיעותיו המופלגות הפליא רבנים וגדולי ישראל.

בימים אלה שקד והתקדם בלימוד עצמי לקראת סיום מסכת סנהדרין, אותה למד במסגרת לימוד הש"ס לעילוי נשמת רבו המשפיע הויז'ניצאי הגה"ח ר' חיים יצחק צוקרמן ז"ל שנפטר בדמי ימיו.

נטע ז"ל היה בחור יקר שבערכין, שלא היה לו בעולמו כי אם עמלה של תורה, היה טהור המידות, כליל המעלות וברוך הכשרונות. בחיוך ובעדינות האיר פנים לכל אחד, אהוב ונערץ היה על חבריו, נשא עמם בעול התו־רה ועבודת ד', והיווה עבורם דמות מופת נערצת, בהיותם נהנים ממנו עצה ותושיה בכל תחום. כל הנהגתו היתה מתוך שמחת החיים וברמה גבוהה של הבנה וחכמה, רצינות ועמקות, בשילוב נדיר של תמימות ויראת שמים מופלגת.

תפילותיו היו ביקוד אש, כשהוא ניגש לפני התיבה ידעו החברים כי עתה יתרוממו בצוותא, בתפילה לוהטת בנוסח ויזניץ. חבריו מגדירים אותו 'א פרייליכער בחור', בהתוועדות חברים ובעתות שמחה היה שמח ומשמח, הוא אף הלחין ניגונים על המילים 'אשרנו מה טוב חלקנו', ו'במצוות שבת קל יחליצך'. בענווה ובהצנע לכת השתדל להסתיר את ידיעותיו ומעלותיו הרבות, ולא היה נוח לו כשהחמיאו לו ושיבחו אותו.

 

חסידות ויז'ניץ חידושי תורה תאונת דרכים קטלנית נתן נטע רוזנבוים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד