כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מכת מדינה

ארבעה ילדים נוספים מתו מחיידק קטלני

לפחות 30 ילדים בבריטניה מתו מחיידק הסטרפטוקוקוס. לפי נתונים חדשים של הסוכנות לבריאות בבריטניה ישנם 122 מקרי מוות בכל קבוצות הגיל במדינה מהחיידק

ארבעה ילדים נוספים מתו מחיידק קטלני
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארבעה ילדים נוספים מתו בבריטניה מחיידק סטרפטוקוקוס. נתונים חדשים מסוכנות הבריאות הבריטית, מראים, כי לפחות 30 ילדים בבריטניה מתו מהחיידק. כ-25 ילדים מתחת לגיל 18 מתו במדינה מהחיידק בין ה-19 בספטמבר ל-25 בדצמבר השנה, כך מסרה סוכנות הבריאות הבריטית (UKHSA).

מאז ה-3 באוקטובר מתו בסקוטלנד שני ילדים מתחת לגיל 10 כתוצאה מהחיידק, כך דיווחה מערכת בריאות הציבור בסקוטלנד ביום רביעי. בנוסף, שלושה ילדים בבלפסט ובוויילס מתו מהחיידק, מה שהביא את מספר מקרי המוות של ילדים בבריטניה ל-30. בכל קבוצות הגיל באנגליה, היו 122 מקרי מוות מהחיידק.

דר' אובגה אדגרה, מהסוכנות לבריאות אמר כי במהלך החורף מסתובבות המון מחלות שעלולות לגרום לילדים קשיים, ולכן "חשוב להימנע ממגע עם אנשים אחרים אם אתם מרגישים לא טוב, לשטוף ידיים באופן קבוע ויסודי".

פקידי בריאות הוציאו אזהרות להורים ולצוות בית הספר לגבי סימנים ותסמינים של הזיהום. אלה כוללים כאב גרון, חום ודלקות עור קלות. במקרים נדירים היא עלולה להפוך למחלה קשה, כאבי שרירים עזים, כאבים בגוף, והקאות או שלשולים בלתי מוסברים, הפקידים קראו לפנות לעזרה רפואית דחופה אם מזהים תסמינים אלו.

על פי רשות הבריאות הבריטית ה-NHS, הסימנים הראשונים של קדחת השנית יכולים להיות תסמינים דמויי שפעת, כולל חום גבוהה, כאב גרון ובלוטות צוואר נפוחות. פריחה מופיעה 12 עד 48 שעות מאוחר יותר שמתחילה בחזה ובבטן ואז מתפשטת. ציפוי לבן מופיע על הלשון, שמתקלף ומשאיר את הלשון אדומה, נפוחה ומכוסה בליטות קטנות.

חיידק חיידקים בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד