ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עקפו את הסנקציות

ארבעה מטוסי איירבוס שנעלמו הגיעו לאיראן

ארבעה מטוסי איירבוס A340 שהיו בדרכם לאוזבקיסטן, מצאו את עצמם באיראן, תוך עקיפת הסנקציות של ארה"ב. השלטונות האיראנים הודיעו כי הם רכשו את המטוסים

ארבעה מטוסי איירבוס שנעלמו הגיעו לאיראן
מטוס איירבוס 340 איראני צילום: Iran internationa

ארבעה מטוסי איירבוס A340 שתוכננו לטוס לאוזבקיסטן מדרום אפריקה בשבוע שעבר, התגלו באיראן, וכעת אומרים שלטונות המדינה האיסלאמית, כי הם רכשו אותם. אנליסטים שעוקבים אחרי טיסות, אישרו כי המטוסים נמצאים בנמל התעופה הבינלאומי על שם אימאם חומייני בטהרן.

המטוסים הגיעו לאיראן במהלך השבוע האחרון, רשויות התעופה האיראניות אישרו ביום רביעי את רכישת מטוסי הנוסעים הענקיים בעלי ארבעה מנועים תוך עקיפת הסנקציות האמריקאיות. חסן חושקו, דובר ארגון התעופה האזרחית של איראן, אמר כי מטוסי האיירבוס A340 הם "תוצרת צרפת" ו"הגיעו לאיראן בימים האחרונים". הוא לא סיפק פרטים נוספים על אופן רכישת מטוסי הנוסעים ומי איפשר את הרכישה.

ארבעת המטוסים הופעלו בעבר על ידי חברת 'טורקיש איירליינס' לפני יציאתם משרות בחודשים מרץ ואפריל 2019. המטוסים נקנו על ידי חברה מהונג קונג - AVRO Global - ומאוחר יותר הועברו ואוחסנו בנמל התעופה הבינלאומי OR Tambo ביוהנסבורג עד דצמבר השנה. בשנים האחרונות, המטוסים פשוט חנו בנמל התעופה של יוהנסבורג.

צילום אווירי של מטוסי איירבוס A340 באיראן

לא היו הרבה סימנים לפעילות עד לאחרונה, כאשר המטוסים נרשמו מחדש בבורקינה פאסו עם קודי רישום חדשים. המטוסים החלו את המסע מחוץ לדרום אפריקה, ככל הנראה לאוזבקיסטן, אך בדרך נעלמו, ובסופו של דבר הגיעו לאיראן. מטוסי ה-A340 יוצרו כולם בין השנים 1996 ל-2000, כך שהם בני 22-26, וכך גם רוב צי הנוסעים הרעוע של הרפובליקה האסלאמית, כי לאיראן אסור לקנות שום מטוס עקב הסנקציות האמריקניות, שאסרו על חברות למכיר מטוסים הכוללים חלקים מתוצרת ארה"ב.

ערוץ הטלוויזיה Iran international, דיווח, כי זה מהווה אתגר גדול עבור איראן. שתי חברות התעופה הגדולות במדינה, המפעילות מטוסים מיושנים, מכיוון שהן יכולות להשיג מטוסים רק מיד שנייה. אפילו המטוסים שהם מקבלים מיד שנייה נרכשים במידה רבה באופן לא לגיטימי באמצעות עסקאות חשאיות כדי לעקוף את הסנקציות. מדיווחים שונים עולה, כי ארבעת מטוסי האיירבוס A340 הללו נרכשו על ידי חברת מאהן אייר האיראנית, שכבר טסה בכמה מטוסי איירבוס A340, שרובם היו שייכים לחברת לופטהנזה הגרמנית, וחברת ורג'ין אטלנטיק האמריקאית.

דרום אפריקה איראן אוזבקיסטן מטוסים סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד