ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הבחור הנכה במעצר | תיעוד

זעם במאה שערים: המשטרה פשטה על דירת האלמנה למודת הייסורים

זעם במאה שערים על המשטרה בעקבות פשיטה כפולה שנערכה על ביתה של אלמנה שבנה עצור בחשד שאיים על חנות האופטיקה שהוצתה. הבן החשוד, הסובל מנכות, אינו חשוד בהצתת החנות, אלא רק באיומים כנגד בעליה. האלמנה שיכלה את בעלה ו-3 מילדיה שסבלו ממחלה קשה

זעם במאה שערים: המשטרה פשטה על דירת האלמנה למודת הייסורים
הפשיטה שעוררה מהומה במא"ש צילום: מתוך התיעוד

במסגרת מבצע המעצרים של משטרת ירושלים, התבצעו שתי פשיטות על ביתה של אלמנה ששכלה בעל ושלושה ילדים אשר סבלו ממחלה תורשתית, ולה שני ילדים נכים, שאחד מהם נעצר בחשד שאיים על חנות אופטיקה.

הרקע לאירוע: משטרת ירושלים נמצאת בימים אלו בעיצומה של פעילות מסיבית מול קהילות הקנאים ואנשי מאה שערים, פעילות שהחלה לתפוס תאוצה משמעותית מאז אירוע דרדור הפח בהפגנת הקנאים ברחוב יחזקאל בירושלים, שפגע באישה מירל דז'לובסקי ופצע אותה באורח קשה. בימים האחרונים חל שיפור משמעותי במצבה, לאחר ימים ארוכים בהם הייתה מורדמת ומונשמת.

פעילות המשטרה כללה פשיטות יומיות בשכונת מאה שערים עם כוחות גדולים (נכון להיום הפשיטות חדלו); פעילות מודיעיניות תוך שימוש בכלים טכנולוגים; הפעלת רחפנים ושוטרים סמויים; וכן מבצע מעצרים נרחב כלפי חשודים שחשודים בדרדור הפח. אך פעילות המשטרה כוונה גם נגד חשודים בפגיעה בחנויות בשכונת גאולה, הצתת חנות סלולר, והשחתת חנות 'אופטיקה הלפרין' בטענה שהחנות מפרסמת תמונות נשים.

חלק מהעצורים שוחררו וההליך נגדם נמשך, אולם חלק אחר עדיין נתונים במעצר כשמעצרם מוארך מעת לעת.

מרבית פעילות המשטרה נעשתה בצורה מאופקת יחסית ללא הפעלת כוח חריג או אלימות (מלבד אירוע נקודתי אחד של שימוש באלות בזמן הפשיטה) וכן ללא הכנסת כוחות גלויים באישון לילה למאה שערים כפי שהיה בעבר.

אך אירוע אחד כואב ועצוב מעיב על אותה פעילות: בין העצורים ישנו בחור צעיר, החשוד שאיים על בעלי חנות אופטיקה לבל יפרסם תמונות נשים. אותה חנות הושחתה וניזוקה, אך המשטרה אינה מייחסת את ההשחתה לאותו עצור, מלבד איומים שקדמו לכך, ולטענת עורך דינו של החשוד, הוא אף לא איים אלא בא בדברים עם בעל החנות בבקשה שלא יפרסם תמונות נשים. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת והוא עדיין שוהה במעצר.

החשוד, כך נודע ל'בחדרי חרדים' סובל מנכות וממחלה תורשתית. לטענת תושבים במאה שערים, המשטרה לא גילתה שום רגישות מול מצבה הטראגי של אותה משפחה. לפנות בוקר (בשבוע שעבר) פרצו כוחות לבית המשפחה, כשהמעצר מלווה ברעש גדול ובהפעלת כוח, כשהכול מתרחש מול עיניה של האלמנה המסכנה שכאמור שיכלה את בעלה ושלושה מילדיה שנפטרו מהמחלה התורשתית ומטופלת בשני ילדים חולים ונכים, כשאחד מהם מרותק לכיסא גלגלים.

לא זו בלבד, אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי בלילה של יום רביעי, בסמוך לשעת חצות, כשהחשוד כבר נמצא במעצר, פשטה המשטרה שוב על בית אימו האלמנה, כששוטרים פורצים את דלת הבית בכדי לערוך חיפוש, ככה"נ במטרה למצוא פריטים שייקשרו את החשוד לנזק שנגרם לחנות האופטיקה. פריצת המשטרה לבית עוררה מהומה גדולה בשכונה והכוחות עזבו את הבית במהירות לאחר חיפוש חפוז. לטענת בני המשפחה, השוטרים "גרמו לבלאגן גדול בכול הבית ולבהלה נוספת לאלמנה ולילדה הנכה".

אמש (חמישי) לקראת השעה 3:00 לפנות בוקר, שוב כוחות בילוש פשטו לבית של אח נוסף מאותה משפחה שגר בשכונת גאולה בירושלים. הכוח שחש מותקף, הזעיק למקום כוח מג"ב. כוח מג"ב שהגיע למקום ללא קצין מלווה, נהג באלימות חריגה כלפי המפגינים, שכלל אגרופים ובעיטות והכאה עם נשקים. מפגין אחד נעצר (לא לפני שנפצע בראשו) בחשד שהשליך חפצים על הכוח.

ממשטרת ישראל נמסר: צר לנו על מתן הצדק למעשיו, הרי שמדובר בחשוד שנעצר בעקבות חשד לאירוע פלילי של איומים שהובילו בסופו של יום גם לגרימת נזק של ממש בבית עסק, כל זאת על רקע התנגדות לפרסום תמונת אישה כחלק משיווק של מוצרי החנות. לאחר מעצרו וחקירתו הראשונית, ראה בימ"ש את מעשיו, לכאורה, וצורכי החקירה עין בעין עם היחידה החוקרת והאריך את מעצרו מעת לעת לשם מיצוי פעולות החקירה הנדרשות בעניינו. נמשיך לחקור אירועים אלו ונוספים בכלל, תוך ביצוע כלל הפעולות הנדרשות על מנת לאתר חשודים, ראיות וכל שיידרש, זאת במטרה למצות את הדין עם עבריינים הפוגעים בביטחון הציבור ורכושו, כפי שפעלה המשטרה באירועים האחרונים ביניהם פציעה הקשה של עוברת אורח מפגיעת פח שדורדר לעברה במהלך מחאה אלימה.

מירל דז'לובסקי מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד