ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

לוחמי העורף: ארגוני החסד למען הדרום • צפו

בעוד 'נותנים כוח' ו'יד שרה' דואגים לילדי הדרום, פעילי 'הידברות' מרכיבים חבילות אישיות עבור החיילים

לוחמי העורף: ארגוני החסד למען הדרום • צפו

מתגייסים למען הדרום: שורה ארוכה של ארגוני חסד ועזרה לזולת, קירוב ובריאות, התגייסו לסיוע למען תושבי הדרום, החיילים ושאר נפגעי המלחמה הבלתי פוסקת בחמאס ובטרור בעזה.

ארגון "נותנים כח" נטל על עצמו משימה קשה ומיוחדת, להקל, ולו במעט, על סבלם של המשפחות המקסימות המתמודדות עם גידול ילד בעל צרכים מיוחדים.

פרוייקט השבתות והנופשונים של "נותנים כח" הפך לשם דבר, כאשר מידי חודש זוכות משפחות רבות לחוות שבת של מנוחה אמיתית מתוך רגיעה, וידיעה כי ילדם נמצא בידיים מעולות.

בשבת האחרונה, בשל הלחימה בדרום שהדיה נשמעים גם במרכז הארץ, הוחלט בארגון "נותנים כח" לארח מאות ילדים עם מוגבלויות. לשם כך נערכו ב"נותנים כח" בגיוס מוסדות חינוך בתנאי פנימיה על מנת לארח במהלך השבת את מאות הילדים. כמו כן, נערך גיוס של מוצרי מזון וכל צורכי השבת על מנת שלכל מאות האורחים תהיה שבת כהלכתה.

הילדים, כמו בכל נופשון של "נותנים כח", לוו על ידי אנשי צוות מקצועיים ומלוות נוספות.

"המטרה שלנו הייתה לקחת את הילדים המיוחדים מאזורי הסכנה שבדרום לשבת נופשון כדי לתת כח להורים המתמודדים כל השנה, ובפרט בזמנים טרופים אלו המקשה שבעתיים בריצות למרחב המוגן. בגלל מצב מיוחד זה החלטנו לאסוף את הילדים לאזור המרכז", הסבירו בארגון.

למעוניינים לסייע לארגון ניתן להעביר כסף או מוצרי מזון בטלפון 03-90-990-88.


הידברות
גם בארגון הידברות מעוניינים לתרום את חלקם לחיילים שעובדים קשה כבר מספר שבועות. תחילה חשבו ללכת לחלק תהילים וצ'ופרים כמו במבצע הקודם, אלא שאז בהתייעצות עם מנכ"ל הארגון, דוד תופיק, הוחלט לשדרג את הפעילות. "אם כבר מגיעים לדרום ומביאים לחיילים חבילות - אז לפחות שיהיו עם הדברים שהכי חסרים להם", אמר תופיק. כך נולד הרעיון להכין חבילות של מוצרי בסיס שאותם בטוח אין לחיילים בתנאי שטח: החל מספריי נגד יתושים, ועד הלבשה אישית שכל כך חסרה לחיילים בתנאי שדה, ללא מקלחות ומלתחות.

"התחלנו בארגון מידי של ניסיון לאסוף תרומות לצורך המבצע הזה", מספר אופיר אזרד, מיוזמי המבצע, שירד לשטח ביחד עם מנהל נוסף בארגון, יצחק לגאמי. "אלא שהמנכ"ל החליט לא לחכות עד שיגיעו כל התרומות, כי חבל על כל יום שהחיילים לא יקבלו את החבילות. והוא פשוט נתן הוראה לרכוש את המוצרים".

מיד עם קבלת האישור למבצע, התיישב לגאמי ליד שולחן קטן, והרים טלפונים בזה אחר זה למפעלים ויצרנים, על מנת לעניין אותם במבצע החדש של הידברות, וביקש הצעת מחיר לכמות של מאות ערכות עבור החיילים. "יש לציין שבעלי מפעלים רבים שמעו על הפעילות ואמרו לנו מיד 'תקבלו את המוצרים כתרומה'", אומר אזרד. "את הכסף של התרומות אנחנו לוקחים עבור מוצרים שאי אפשר לקבל בחינם, כמו הלבשה אישית לחיילים, גרביים וגופיות, שגם אותם, יש לציין, נתנו לנו במחירי עלות".

המטרה של צוות הידברות הייתה ברורה: להגיע אך ורק לחיילים במקומות שאחרים לא יכולים להגיע אליהם. כאלו שנמצאים בשטחים הכי עמוקים וקרובים לגדר של עזה. "מדובר בצוותים בודדים שתקועים במקומות שכמעט אף אחד לא יודע את מיקומם על המפה", אומר אזרד, "שמענו עליהם בדרכים שונות ומשונות, ופשוט החלטנו להגיע אליהם. מצאנו קבוצות טנקיסטים שהיה צריך לגרד להם את האבק מהפנים כדי לזהות אותם. עוד לפני תחילת המבצע, גייסו אותם, ומאז הם חיים על מנות קרב ועם המדים שעל גופם. האמת היא שהמוצר הכי מבוקש שם, היה ספריי נגד יתושים... הקמנו סוג של שק"ם בכל המקומות שבני המשפחות שלחו אותנו, והיינו שם בשבילם".

לא פחדתם להיכנס כל כך קרוב לשטח אויב?

"אני אספר לך סיפור", אומר אופיר. "הגענו לאיזה שדה, שבו יש פחות מ-15 שניות להגיע למרחב מוגן. ואיזה מרחב מוגן יש לך בשדה? פתאום נשמעה אזעקת צבע אדום. במהירות שיא, החיילים פשוט קפצו עלינו ודחפו אותנו לנגמ"שים. ומעבר לזה? לא פוחדים. יש לנו בעצמנו עבר צבאי, ואנחנו מכירים מצבים כאלה".

מהי המשימה הבאה?

"אחרי שהגענו למקומות הכי נידחים, וגם נגענו בגדר של עזה וחילקנו כמעט 400 ערכות, גרביים, גופיות, סבונים, ממתקים, שתייה - אנחנו מתכוונים להוריד משאית מלאה באבטיחים קרים ובקרטיבים עבור החיילים בשטח. אין כמו הפנים המאושרות של חייל שמגלה שלא שכחו אותו".

בעזרת ה', בשבוע הקרוב מתוכננות לצוות החלוקה הרפתקאות נוספות בדרום. "אנחנו רק מתפללים שהרכב יחזיק מעמד, כי מרוב טלטלות הדרך, הוא ספגה כל כך הרבה מכות, שלא בטוח שיישאר על מה לנסוע", מסיים אזרד בנימה של צחוק.

יד שרה
אפילו ארגון החסד הותיק, יד שרה, נרתם לסייע במיוחד: שישים ילדים עם צרכים מיוחדים והוריהם, תושבי אשדוד, באו ליום מרגוע וחוויה בבית יד שרה בירושלים. הילדים קפצו, טיפסו, יצרו, ציירו ושיחקו במשך שעות ארוכות באולמות הרחבים של המשחקיה, המשמשת בכל ימות השנה לפעילות ילדים עם צרכים מיוחדים. משה, אחד ההורים אמר עם חיוך על פניו: "המקום הזה משחרר אותם. הם משתוללים ומשחקים באושר, בלי פחד".

אמא שהגיעה עם שלושת ילדיה מספרת: "המצב בעשרת הימים האחרונים קשה, סוער. הילדים ישנים במרחב המוגן. המשחקיה מדהימה, קצת שוכחים מהחרדות והפחדים".

הרב משה כהן, מנכ"ל יד שרה, קיבל את הבאים בברכה ואיחל להם זמן איכות והנאה מלאה מן הביקור. מלבד הפעילות במשחקיה, זכו הילדים והוריהם להפעלות ותכניות מגוונות ומהנות לאורך היום כולו.

"המצב לא פשוט", מספר אברהם שהגיע עם שני ילדיו. "אנחנו גרים בקומה רביעית בלי מעלית. כל פעם יורדים עם הילדים, גם באמצע הלילה. יש לנו 40 שניות לרדת למרחב המוגן. היום הזה הוא יום כיף עבור הילדים, אנחנו משתחררים פה".

יצויין כי הפעילות התקיימה בשיתוף פעולה עם מחלקת שיקום מוגבלויות בעיריית אשדוד וסניף אקי"ם בעיר.

ג'נט ברלי, רכזת אק"ים שהתלוותה לנסיעה מסכמת: "אני שמחה לראות את הילדים מאושרים. להורים לילדים עם צרכים מיוחדים הקושי גדול עוד יותר. הם גם לא יכולים לצאת איתם החוצה, ורוב הזמן אין להם פעילות בבית שיכולה להעסיק אותם. היום הזה ביד שרה גם נותן מרווח נשימה להורים, גם הם נרגעים".

יד שרה מודה לכל בעלי העסקים בירושלים שנענו ברצון ליוזמה של יד שרה ותרמו מתוצרתם לפעילות השמחה והמיוחדת.

פעילי הידברות עם החיילים






































דרום סיוע יד שרה הידברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד