כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
רשלנות בטיחותית

עשרות הרוגים באתרי בניה בשנת 2022

בסוף השבוע התקיים אירוע זיכרון וחנוכת האנדרטה הראשונה בישראל לזכר ההרוגים בתאונות עבודה בשנת 2022. "הם לא יגורו בבתים שהם בונים" 

עשרות הרוגים באתרי בניה בשנת 2022
ההרוגים הרבים צילום: רחלי שור

ביום חמישי האחרון התקיים אירוע הזיכרון השנתי וחנוכת האנדרטה הראשונה בישראל לזכר ההרוגים בתאונות עבודה בשנת 2022. האירוע התקיים בישוב בועינא נוג'ידאת, ממנו נהרגו שישה עובדים בשנים האחרונות, בהובלת ארגון "מעגלי צדק'" ותוך שיתוף פעולה עם ארגונים חברתיים נוספים, אמנים, פעילים חברתיים ומשפחות ההרוגים, ביניהם משפחות רבות מהכפר ומהסביבה.

האירוע נועד לתת פנים ל-71 ההרוגים שנהרגו בשנת 2022 ולכאוב את המחיר היקר שגובה הרשלנות הבטיחותית במקומות העבודה בישראל וכן להפגין סולידריות עם משפחות ההרוגים ולשים את בטיחות העובדים על סדר היום הציבורי.

בתחילת הערב נחנכה האנדרטה הראשונה לזכר הרוגים בתאונות עבודה בישראל בכניסה לישוב בועיינה נוג'ידאת. באנדרטה נכתבה המילה "בית" בשפה העברית והערבית והוצבו בה דמויות של עובדים שמחד בונים את הבית הממשי והסימבולי ומאידך קורסים תחתיו. האנדרטה הופקה על ידי האמנים דניאלה סלונים, אחלאם נוג'ידאת ובן ספירשטיין.

ההרוגים הרבים: צילום רחלי שור

באירוע דיברה מיסא סולימאן, ממארגנות האירוע, אשר דודה פואז נוג'ידאת נהרג לפני כשנה במהלך עבודתו באתר בנייה: "צריך לעשות מה שאפשר כדי להגדיל את הבטיחות, כדי שאף משפחה לא תסבול כמו שמשפחתי סובלת" אמרה.

במהלך הערב הופיעה היוצרת והאמנית מיכל זנדני, שאביה הרב זכריה זנדני ז"ל נהרג לפני שנה וחצי במהלך עבודתו במפעל באשקלון. "למה לא תיקנו שם את הגג והצילו לי את הנשמה. אני כועסת, וכמה קשה לכעוס על שלושים גורמים שונים בלי לקבל תשובה" תהתה במהלך האירוע.

הרב יהודה גלעד, רב קיבוץ לביא הסמוך למקום האירוע, אמר במהלך האירוע: "גם ביהדות וגם באסלאם האדם נברא בצלם אלוהים ולכן ערך החיים כל-כך חשוב. כשעשרות אנשים נהרגים בתאונות עבודה מדי שנה - זו שפיכות דמים".

אריאל שוורץ, שמרכז את המאבק בתאונות עבודה בארגון מעגלי צדק, אמר: "עלינו לראות שהבתים שלנו נבנים בצדק ולשים לב לאלו שביתם חרב עליהם בזמן שבנו את בתינו שלנו. על קובעי המדיניות לקחת אחריות לשלום העובדים וביטחונם".

רועי קלייטמן, פעיל מעגלי צדק שהנחה את הערב אמר: "העובדים שנופלים כמעט מידי שבוע נעלמים מעינינו. בערב הזה בחרנו להישיר מבט אל פני ההרוגים ומשפחותיהם כדי לדרוש מהחברה בה אנו חיים לקחת אחריות על הנושא".

ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשיה, אמרה במהלך האירוע: "אנו קוראים לממשלה שהוקמה היום לייצר פיקוח אפקטיבי ולקחת אחריות אמתית כלפי ההרוגים בתאונות העבודה בישראל".

פועלי בניין סכנה רשלנות הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד