כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחכים להכרעה

הלם וזעזוע ב'גבעת הישיבה': ספר תורה נפל ארצה בשבת בבוקר

הלם וצער גדול בשבת בבוקר בישיבת פוניבז' בבני ברק: ס"ת נפל לפני 'קריאת התורה' וגרם לזעזוע גדול בקרב בני הישיבה ורבניה. הבחורים שהיו במקום וראו את המקרה ממתינים להכרעת ראשי הישיבה כיצד לנהוג. 'בחדרי' עם כל הפרטים ומה הגיב חבר המועצת ששמע על המקרה

הלם וזעזוע ב'גבעת הישיבה': ספר תורה נפל ארצה בשבת בבוקר
ארון הקודש בישיבת פוניבז' צילום: שוקי לרר

הלם וזעזוע בשבת בבוקר בישיבת פוניבז' בבני ברק, בתפילת שחרית בהשתתפותם של ראשי הישיבה ורבניה לצד מאות התלמידים אחד מתלמידי הישיבה ששימש חזן הוציא את ספר התורה לקריאת התורה ואחד מספרי התורה נפל. 

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' המקרה אירע בהיכל 'אוהל קדושים' של הישיבה, ככל הנראה ספר אחד היה קשור בספר שני בארון הקודש וכשהוציא את ספר התורה נפל אחד מספרי התורה על הרצפה מה שגרם לצער והלם גדול בקרב מתפללי הישיבה, במקום נערכה עלייה לתורה לרגל נישואי נכדו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, בן לחתנו הגראי"ש אדלר. 

מאות התלמידים שראו את המקרה הקשה ממתינים כעת להכרעה כיצד לנהוג בעקבות המקרה המזעזע והאם לצום מלבד צום עשרה בטבת שיחול השבוע. קבוצת בחורים שאלו את הפוסק הגאון רבי מנחם מנדל לובין שהשיב שרק מי שהפיל את ספר התורה רק הוא צריך לצום. 

היכל הישיבה, בו נפל ספר התורה. צילום: שוקי לרר

בשבת בצהריים עת הגיע כמידי שבת הגאון רבי מאיר הרשקוביץ בעל ה'יגיעת ערב' למעונו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן וסיפר לו על המקרה הנורא בעת שהתפלל בבוקר בישיבה הזדעזע הגרמ"צ לשמוע על המקרה המצער. ראש הישיבה הזדעזע מאוד בכל גופו ואמר: "זה דבר נורא, צריכים לעשות תשובה".

ראש הישיבה סיפר להרב הרשקוביץ, את הסיפור שהיה מספר הגאון רבי יהושע לייב דיסקין זצ"ל, השרף מבריסק, שבהיותו רך בשנים, על אביו הגאון רבי בנימין זצ"ל, שהיה צדיק גדול, איש קדוש, שהוא היה מחמיר מאוד מאוד בבשר שיש חשש שנתעלם מן העין. שהוא עצמו, רבי בנימין, לא היה מכניס לפיו אפילו אם רק היה חשש מסוים בזה. אך היה נותן את הבשר לבנו הגאון רבי יהושע לייב, שיאכל את הבשר. רבי יהושע לייב שאל את אביו רבי בנימין שאינו מבין, כי אם הבשר 'כשר' מדוע הוא עצמו אינו אוכל ואם הבשר 'טרף' מדוע הוא נותן לו לאכול אותו. אביו השיב לו כי יבוא יום ותבין את ההבדל ביני לבינך. ומספר רבי יהושע לייב, שפעם אחת הגיעו תושבים מהעיירה היכן שכהן אביו כמרא דאתרא, בעיירה וולקוביסק ברוסיה, ואמרו לו כי הם צריכים דחוף את אביו, הרב, לשאלתו אותם על מה הלחץ סיפרו לו כי נשרף ספר תורה. סיפר רבי יהושע לייב אני הזדעזתי נורא ונכנסתי איתם אל אבא שלי. ומיד כשאבא שלי שמע את זה הוא התעלף במקום.

אמר רבי יהושע לייב אז הבנתי מה ההבדל ביני לבין אבא שלי. גם אני הזדעזעתי נורא אבל לא התעלפתי כששמתי שספר תורה נשרף.

הגרמ"צ הוסיף: "אנחנו שרחוקים מאוד מאוד מרבי יהושע לייב, לכל הפחות שנבין שאנחנו צריכים להתעורר לחזור בתשובה. ספר תורה שנופל זה כמו שהקב"ה נופל ח"ו. אני לא רגוע מכך".

ספר תורה נפל ישיבת פוניבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד