כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לכבוד 2023

הרב הראשי לבריטניה יקבל תואר אבירות

רגע היסטורי לקהילה היהודית בבריטניה: המלך צ'ארלס החליט להעניק לרב הראשי של הקהילה היהודית בממלכה הרב אפרים מירוויס תואר אבירות על "שירותיו המשמעותיים לקהילה היהודית, ליחסים בין-דתיים ולחינוך". הרב הראשי הגיב לבחירה בו ואמר כי קבלתו תהיה מרגשת במיוחד עבורו

הרב הראשי לבריטניה יקבל תואר אבירות
הרב מירוויס והמלך צ'ארלס צילום: The Royal family

אור לגויים: כבכל שנה נבחרה אתמול רשימת מקבלי תארי האצולה והכבוד הבריטיים, שנבחרים בידי המלך. רשימה זו מתפרסמת בשלהי השנה האזרחית ובחודש יוני, ביום הולדתו של המלך. השנה החליט המלך להעניק תואר אבירות לרב הראשי לבריטניה, הרב אפרים מיורוויס שיכונה מעתה "סר".

יחד עם הרב מירוויס זכו בפרס אישים אחרים שהשפיעו על בריטניה בצורה חיובית בשנה החולפת, וביניהם שגרירת אוקראינה בבריטניה רייצ'ל ריילי.

יחד איתם זכתה גם מארי ון דר זיל, נשיאת מועצת הסגנים של יהדות בריטניה. ון דר זיל הגיבה לקבלת הפרס: "זהו כבוד אמיתי והפתעה גדולה. זוהי מחווה לכל העבודה שאנו עושים בוועד הצירים לייצג ולסנגר עבור הקהילה היהודית שלנו. לא יכולתי להשיג את מה שיש לי ללא התמיכה והתמיכה עזרה של כולם כאן, כולל צוות הצוות הנפלא שלנו ושל חבריי קציני הכבוד והסגנים, כולם מתנדבים שנותנים כל כך הרבה זמן ומאמץ ללא תגמול. זה בשבילם כמו שזה בשבילי".

הסיבה לזכייתו של הרב מירוויס בפרס הייתה "שירותיו המשמעותיים לקהילה היהודית, ליחסים בין-דתיים ולחינוך". הרב מירוויס עצמו הגיב לקבלת הפרס ואמר כי הוא "גאה בכבוד עצום ובענווה עמוקה מהפרס הזה. זה יהיה מרגש במיוחד עבורי לקבל את הפרס הזה מהוד מלכותו המלך, בשנתו הראשונה כמלך שלנו".

הרב מירוויס הוא לא הרב הראשי הבריטי הראשון שזוכה לתואר אבירות, וקדם לו הרב יונתן זקס, שזכה בתואר בשנת 2005.

בריטניה המלך צארלס הרב אפרים מירוויס אביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד