כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

יש חדש במערב: הפגנות תמיכה בישראל • צפו

אלפים צעדו בלונדון בהפגנת תמיכה בפעילות ישראל בעזה • הפגנות דומות גם במנהטן, בוסטון ומיאמי • וידאו

צילום ארכיון: איציק רויטמן-ChabadPictures.com
צילום ארכיון: איציק רויטמן-ChabadPictures.com

במקביל להפגנות השנאה נגד פעילות צה"ל בעזה הנערכות ברחבי העולם, הרי שאתמול (א) התקיימו גם הפגנות תמיכה בישראל בכיכר הטיימס סקוור במנהטן, ובקינגסטון שבלונדון.

אלפי תומכי ישראל עם דגלי כחול לבן הגיעו בשעות הצהריים לכיכר הטיימס סקוור במנהטן, כדי להביע תמיכה בישראל. המפגינים נשאו דגלי ישראל וכרזות תמיכה בישראל ובפעילות בעזה. כוחות משטרה ובטחון רבים נפרשו כבר משעות הבוקר בכיכר וברחובות הסמוכים לה - כדי לאבטח את הפגנת התמיכה. המשטרה אף סגרה את הרחובות הסמוכים לכיכר, ואסרה על מפגינים פרו פלשתינים להתקרב לאזור.

בבוסטון הפגינו בשבת כמה מאות בני אדם ונשאו דגלי ישראל ושלטים שקראו "לישראל יש הזכות להגן על עצמה". אמש הגיעו כמה מאות נוספים, חלק עטופים בדגלי ישראל, להפגנה במיאמי. חלק גדול מהעצרות יזם הארגון IAC, המועצה הישראלית־אמריקנית, שמטרתה לרכז את פעילות הקהילה הישראלית בארה"ב. בשבוע האחרון הוציא הארגון "צו 8" לכל חבריו וקרא להם לצאת ולהפגין תמיכה בישראל, בייחוד מול ההפגנות האנטי־ישראליות הרבות.

אלפים בהפגנת תמיכה בלונדון

בלונדון התקיימה אתמול הפגנת תמיכה בישראל, ההפגנה התקיימה יום לאחר הפגנת התמיכה הגדולה ביותר שידעה לונדון, שקיימו המוסלמים בהשתתפות 20 אלף אנשים שצעדו מביתו של ראש הממשלה לכיוון שגרירות ישראל.

בהפגנת התמיכה בישראל בלונדון מול שגרירות בקנסינגטון השתתפו כחמשת אלפים איש שנשאו דגלי ישראל וקראו לתמיכה בצה"ל מול מתקפת הטילים של החמאס. האירוע שאורגן על ידי הפדרציה הציונית וארגונים ישראלים ויהודים נוספים בבריטניה - עבר כמעט בשלום, אולם בזמן שהעצרת התפזרה, הותקף אדם על ידי המשתתפים בהפגנת נגד שנערכה בקרבת מקום. הוא לא נדרש לטיפול בבית חולים, ולא בוצעו מעצרים.

חברת הפרלמנט הבריטית לואיז אלמן, יצאה בקריאה להפסיק את האלימות: "אני קוראת לממשלתנו ולתומכי הישראלים והפלשתינים לפעול לקידום הפסקת אש", אמרה. אלן עזיז, מנהל הפדרציה הציונית, אמר כי עברה יותר מחצי מאה מאז שמעה בריטניה את רעש סירנות האזעקה: "בעוד טרור הבליץ הוא למזלנו עובדה היסטורית עבור רוב הלונדונים, עבור ישראלים זאת מציאות יומיומית. אין זה אפשרי להבין מדוע ישראל תוקפת טרוריסטים בעזה ללא הכרה במציאות הזאת". ויויאן ווינמאן, נשיאת ועד שליחי הקהילות היהודיות הבריטיות, ציינה כי המחאה לא נועדה להציג תמונה של ישראל נגד הפלשתינים אלא להתייחס "לקיצוניות ולאלימות מצידו של חמאס, שהוא האויב האמיתי".

הפגנה בכיכר הטיימס. צילום: אהרון קרנץ - סוכנות תצפית




לונדון ישראל הפגנות תמיכה כיככר הטימס סקווער מבצע צור איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד