א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בדומה לטראמפ

הנשיא המכהן עזב את המדינה יומיים לפני העברת השלטון

הנשיא הברזילאי עזב את המדינה במטוס חיל האוויר יומיים לפני מועד העברת השלטון לנשיא הנבחר לולה דה סילבה. בולסנרו טוען מאז הבחירות כי הן היו מכורות ומוטות לטובת לולה, ובדומה לידידו הקרוב דונלד טראמפ מסרב לקבל את התוצאות ולא יעביר את השלטון בצורה מסודרת כפי שזה נראה כרגע

הנשיא המכהן עזב את המדינה יומיים לפני העברת השלטון
בולסונארו עם אלפי תומכיו צילום: צילום מסך

יומיים להעברת השלטון בברזיל: דיווחים בארה"ב כי הנשיא המכהן שהפסיד בבחירות שנערכו לפני כחודש, ז'איר בולסנרו, עזב את ברזיל במטוס חיל האוויר של המדינה. "אני בטיסה, אחזור בקרוב", מסר בולסנרו ל-CNN. היעד אליו טס בולסנרו הוא ארה"ב, שם הוא עשוי להתארח עד יעבור זעם. מנגד, אמר הנשיא הנבחר לולה כי "ברזיל לא תיגמר ב-1 בינואר, אתם יכולים להיות בטוחים לגבי זה".

בהצהרה שנשא בחודש שער אמר בולסנרו כי הוא "יציית" לחוקה. בהצהרתו לא בירך בולסונארו את הנשיא הנבחר לולה, והגיב לחסימות הכבישים של תומכיו, באומרו: "הפגנות שלווה תמיד יתקבלו בברכה, אבל אסור שהשיטות שלנו יהיו של השמאל, שתמיד פוגעות באוכלוסייה, כמו פלישה לרכוש ומניעת הזכות לבוא וללכת".

בבחירות עצמן זכה מועמד השמאל לולה דה סילבה ב-50.8% מול 49.20% של ז'איר בולסונארו, פער קולות בסך כ-1.8 מיליון. לולה לא הצליח להגיע ליותר מ-50% מהקולות הדרושים כדי למנוע סיבוב שני בבחירות לפני כשלושה חודשים. בולסונארו פרסם פוסטים ברשתות החברתיות של פוליטיקאים זרים הנוטים לימין, כולל נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שקרא לברזילאים להצביע עבורו. ראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, הביע תודה על היחסים הדו-צדדיים בין המדינות, וגם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן אשר שיבח אותו, אך זה לא עזר לו.

ז'איר בולסונרו ברזיל לולה דה סילבה פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד