כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אתגרים לממשלה חדשה

סקר חדש: זה הנושא החשוב ביותר לאזרחים

ביום חמישי הושבעה ממשלה חדשה ה-37 במספר והציפיות ממנה רבות. אמש פורסם בחדשות השבת של 'כאן 11' סקר שבדק מה הנושא החשוב ביותר לאזרחים על רקע הקמת הממשלה 

סקר חדש: זה הנושא החשוב ביותר לאזרחים
נתניהו וחלק משרי הממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יוקר המחיה נתפס כנושא הדחוף ביותר לטיפול בממשלה הקרובה, כך עולה מסקר שערך מכון 'קאנטאר' בראשות דודי חסיד, שפורסם ב'כאן 11'. בסקר, שבדק בימים האחרונים מה הנושא הראשון שבו צריכה לטפל בו הממשלה החדשה, 52% מהנשאלים השיבו כי גל ההתייקרות נמצא בראש סדר העדיפויות.

22% מהנשאלים חושבים שצריך להתגייס לטיפול בנושאי ביטחון לאומי וביטחון אישי. בפער גדול מתחת – רק 6% הצביעו על נושא היושרה האישית וטוהר המידות בתור הדבר שצריך לטפל בו עכשיו, 5% חושבים שהכי דחופים הם נושאי דת ומדינה, 4% רוצים שהממשלה תטפל במקומה של מערכת המשפט ורק 3% רוצים בקידום תהליך השלום. היתר – 8% - לא רוצים אף אחד מאלה כרגע.

בהשוואת הנתונים לשאלות דומות שעלו לפני הבחירות - מתבררת תמונה מעניינת. החשיבות של ענייני יושרה אישית וטוהר מידות, נושאים שכמעט 20% מהציבור חשבו שהם הדחופים ביותר לטיפול – ירדה לגמרי מסדר היום הציבורי. כך גם נושאי דת ומדינה.

לעומת זאת, חלה עליה בחשיבות בעיניי הציבור של הטיפול בנושאים ביטחוניים, אולי בגלל השיח שעוררה עוצמה יהודית בנושאים האלה. ובעיקר: החשיבות של הטיפול בנושא יוקר המחיה עלתה בצורה משמעותית, אולי בגלל עליות המחירים הנוספות שחלו בינתיים.

סקר דעת קהל ממשלת נתניהו השבעת ממשלה יוקר המחיה כאן 11 דת ומדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד