ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
יותר מ-6,000 עמודים

החזרי המס של טראמפ פורסמו לאחר מאבק ארוך עם הקונגרס

הדמוקרטים פרסמו את דו"חות המס של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. שיאו של מאמץ ארוך שנים ללמוד על הכספים של טראמפ. לאחר שסירב לפרסם מרצונו את המידע. הדו"חות משתרעים על פני כמעט 6,000 עמודים, כולל יותר מ-2,700 עמודים של החזרות בודדות מטראמפ ואשתו מלניה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: PIXABAY

החזרי המס של טראמפ פורסמו לאחר מאבק ארוך עם הקונגרס, טראמפ נכשל למנוע את פרסום דוחות המס שלו בשש השנים האחרונות. הדוחות הכוללים מידע רגיש אישי כמו ביטוח לאומי ומספרי חשבון בנק, משנת 2015 עד 2020.

הדוחות משתרעים על פני כמעט 6,000 עמודים, כולל יותר מ-2,700 עמודים של החזרות בודדות מטראמפ ואשתו מלניה ועוד. יותר מ-3,000 עמודים על החברות העסקיות של טראמפ.

הפרסום הגיע לאחר מאבק ארוך שניהלו הדמוקרטים כדי לפרסם את הדוחות. הדמוקרטים בוועדות השונות טענו כי שקיפות ושלטון החוק נמצאים על כף המאזניים, בעוד הרפובליקנים טענו כי השחרור יהווה תקדים מסוכן הפוגע בהגנת הפרטיות.

"הדמוקרטים מעולם לא היו צריכים לעשות את זה, בית המשפט העליון מעולם לא היה צריך לאשר את זה, וזה יוביל לדברים איומים עבור כל כך הרבה אנשים", אמר טראמפ בהצהרה ביום שישי. "הדמוקרטים השמאלניים הרדיקליים ניצלו הכל, אבל זכרו, זה רחוב מסוכן דו-סטרי".

מהדוחות עולה, כי טראמפ שילם 641,931 דולר מס הכנסה פדרלי ב-2015, השנה שבה החל את מסע הבחירות שלו לנשיאות. הוא המשיך לשלם 750 דולר בלבד ב-2016 וב-2017. כמעט מיליון דולר ב-2018. 133,445 דולר ב-2019, ואפס ב-2020. טראמפ אמר כמה פעמים שהוא משתמש בשיטות שונות כדי למזער את סכומי המס שעליו לשלם. בשנת 2020 טראמפ הצהיר על הכנסה שלילית של 4.69 מיליון דולר וללא הכנסה חייבת במס. הוא לא שילם מס ותבע החזר של 5.47 מיליון דולר.

הרפובליקנים טענו כי הדמוקרטים יתחרטו על המהלך ברגע שהרפובליקנים יחלו לשלוט בקונגרס השבוע לאחר שניצחו בבחירות לקונגרס בחודש נובמבר האחרון, והם מזהירים כי יו"ר החדש של הוועדה יפרסם את החזרי המס של אנשים בולטים אחרים.

עורכי דינו של טראמפ גם ניסו ולא הצליחו לחסום את משרד התובע המחוזי במנהטן מלקבל את רישומי המס של טראמפ כחלק מחקירתה על שיטות העבודה העסקיות שלו, והפסידו פעמיים בבית המשפט העליון. ארגון טראמפ הורשע בחודש שעבר בגין התחמקות ממיסים, או הטבות לא חוקיות של החברה כמו על דירות ומכוניות יוקרה.

דונלד טראמפ מלניה טראמפ קונגרס תשלומי מסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד