כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מלחמה בטרור

ארה"ב חיסלה כ-700 אנשי דאעש השנה

אנשי צבא אמריקאים, יחד עם כוחות מקומיים בעיראק ובסוריה, הרגו כמעט 700 חשודים בארגון המדינה האסלאמית בשנת 2022, כך אמרו גורמים רשמיים. קרוב ל-400 חשודים נעצרו

ארה"ב חיסלה כ-700 אנשי דאעש השנה
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

ארה"ב הודיעה כי ביצעה 700 חיסולים של אנשי דאעש בסוריה ובעיראק השנה. כוחות ארה"ב ביצעו 108 פעולות משותפות בשנה האחרונה נגד פעילי דאעש בסוריה ו-191 נוספים בעיראק, כך אמר פיקוד המרכז של ארה"ב בהצהרה, המציינת כי חיילים אמריקאים ביצעו עוד 14 משימות בעצמם בתוך סוריה. קרוב ל-400 חשודים נעצרו, נכתב.

"היכולת המתהווה, האמינה והיציבה של הכוחות העיראקים והסוריים שלנו לבצע פעולות חד-צדדיות ללכידה והרג של מנהיגי דאעש מאפשרת לנו לשמור על לחץ יציב על רשת דאעש", כך אמר האלוף מאט מקפרלן, המפקד העליון של המשימות. בשנה שעברה, בעקבות הנסיגה הכאוטית של ארה"ב מאפגניסטן, הנשיא ביידן הכריז באו"ם כי ארה"ב לא "תילחם עוד במלחמות העבר". אבל בעיראק ובסוריה, הפנטגון מחזיק כמה אלפי חיילים, שעדיין נתקלים מדי פעם באש האויב.

הנשיא ביידן, כתב במאמר דעה שפורסם ביולי ב'וושינגטון פוסט', כי המזרח התיכון "יציב ובטוח יותר" מאשר כשהממשל שלו נכנס לתפקיד בינואר 2021, והדגיש את הפעולה האמריקנית בפברואר שהרגה את אבו איברהים אל-האשימי. אל-קוריישי, אז מנהיג המדינה האסלאמית.

גנרל מייקל קורילה, המפקד העליון של ארה"ב במזרח התיכון, אמר בהצהרה כי הצבא האמריקני ניגש למערכה בשלוש דרכים: רדיפה אחר מנהיגי הקבוצה באמצעות פעולות משותפות עם כוחות מקומיים, המשך מעצר חברי המדינה האסלאמית באזור, וניסיון למנוע מילדים להיות קיצוניים.

ארצות הברית מצאה מודל למאבק במדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה שהוא בר קיימא, אמר ג'ו בוצ'ינו, דובר צבא ארה"ב, "כוחות עיראקים וסוריים נוטלים תפקיד מוביל, הוא אמר, ואף חייל אמריקא לא נהרג או נפצע קשה במהלך אף אחת מהפעולות נגד דאעש שבוצעו בשנה האחרונה. אבל כוחות ארה"ב ממשיכים להתמודד עם איומים אחרים".

דאעש ארה''ב חיסולים עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד