י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הראשל"צ: "להתפלל על החיילים, זו מלחמת מצווה"

הגר"י יוסף השתתף בעצרת בשכונת נוה יעקב, וקרא: "לתת עצות לממשלה זה לא התפקיד שלנו, אנחנו צריכים להתחזק"

צלם: אלישמע סנדמן
צלם: אלישמע סנדמן

אתמול (א) הגיע הראשל"צ הגר"י יוסף לשכונת נווה יעקב בירושלים, לעצרת חיזוק שהתקיימה לרגל המצב הקשה בדרום ובתפילה לשלומם של חיילי צה"ל הלוחמים ברצועת עזה. הראשל"צ חיזק את תושבי השכונה, שארבעה מהרוגי חטיבת גולני ברצועת עזה - הם מתושביה.

את העצרת ארגנו גבאי בתי הכנסת המרכזיים בשכונה, ובראשם ר' אברהם לוי.

במהלך דבריו התייחס הגר"י יוסף למצב בדרום וקרא להתחזק בלימוד התורה: "בפרט בימים קשים אלו כשאנחנו נמצאים בעצומה של המלחמה, מלחמה כפי שהדגשתי - זה על פי ההלכה מלחמת מצווה, ברגע שהאויבים קמים עלינו להורגנו - הבא להורגך השכם להורגו, יש מצווה ללכת ולהילחם.

"מסכנים החיילים שלנו נמצאים בחזית בעזה, המצב שלהם זה מצב של סכנה, מסכנים צריך להתפלל עליהם, להרבות עליהם בתפילה, להתחזק בלימוד התורה ונכוון שזה יהיה להצלחתם ולהצלתם של כל הכוחות שלנו, כוחות הביטחון - החיילים שלנו, הם מוסרים את נפשם - מסירות נפש".

הראשל"צ התייחס לשלושה עשר חיילי גולני שנהרגו ברצועת עזה בלילה שבין שבת ליום ראשון ואמר: "היום שמענו בשורות לא טובות, שמענו על שלשה עשר חיילים שמסכנים, נהרגו. כתוב שהרוגי מלכות אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם. אלה שנהרגו על קדוש ה' הם נמצאים בשורה הראשונה לפני הקב"ה. אנחנו צריכים להתפלל הרבה על החיילים שלנו. הקב"ה יחזיר אותם בריאים ושלמים".

הראשל"צ התייחס לאכזריות של חמאס ואמר: "איזה אכזריות לשלוח טילים על כל הארץ, או כל מיני מארבים שהם עושים, מבקשים מהם הפסקת אש והם ממשיכים בשלהם, כל מטרתם להשמיד ולהרוג ולאבד".

לקראת סיום דבריו קרא הגר"י יוסף לאברכים: "אנחנו לא צריכים לתת עצות לממשלה, לפעמים אני שומע אברכים שמדברים אם צריך להיכנס ביבשה... מה אנחנו מבינים בזה? יש אנשים שנמצאים בממשלה ובביטחון והם מבינים בדברים האלה, זה לא תפקיד שלנו. מה התפקיד שלנו, להתחזק יותר בלימוד התורה, לא להפסיק באמצע הלימוד, ללמוד ברצף, שלא תהיה הפסקת צהריים. צריך לדעת, החיילים שלנו נמצאים במצב קשה, ואנחנו ככה נלך ונתבטל?"
תפילה חיילים צהל יצחק יוסף יבשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד