א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בבית המשפט

"אלוף במיל' גיא צור: "הרמטכ"ל ביקש שאהיה ראש המל"ל - שרה נתניהו ראיינה אותי"

במסגרת תביעה שהגיש דוד שמרון נגד עו"ד דוד ארצי טען האלוף במיל' צור: "שרה נתניהו ראיינה אותי במשך 45 דקות". השרה לשעבר איילת שקד העידה: "שרה היא השותפה של נתניהו. הוא סומך עליה מאוד"

"אלוף במיל' גיא צור: "הרמטכ"ל ביקש שאהיה ראש המל"ל - שרה נתניהו ראיינה אותי"
בית המשפט המחוזי בי-ם. אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

האלוף במיל' גיא צור, שכיהן בעבר כראש זרוע היבשה, העיד היום (ראשון) בעקבות תביעה דיבה שהגיש דוד שמרון נגד עו"ד דוד ארצי, שטען להסכם סודי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרעייתו. צור טען כי היה מועמד לשמש כמזכיר צבאי בשנת 2012: "הרמטכ"ל ביקש מראש הממשלה נתניהו שאהיה המזכיר הצבאי. נתניהו ביקש שיהיו שלושה מועמדים. זומנו למספר ריאיונות כל אחד. בתקופת 'עמוד ענן' התקשרו אליי מלשכת הרמטכ"ל ואמרו לי שאני צריך לבוא לבלפור. ‏ראש הממשלה נתניהו שאל אותי שאלה אחת, ואז שרה נתניהו לחשה לו משהו באוזן והוא יצא".

אלוף (במיל') צור המשיך בעדותו: "שרה נתניהו ראיינה אותי במשך 45 דקות. היא התחילה במעט שאלות אישיות עליי, וזה המשיך בשיחה ארוכה עם שאלות על ההתנתקות. האם היה צריך לסרב או לסרב והאם צריך לעשות זאת שוב". לדבריו, "אני לא יודע למה ראש הממשלה יצא מהחדר. ביום שישי בצהריים התקיים הראיון עם הגברת שרה נתניהו. ביום ראשון בבוקר בשעה 08:00 קיבלנו הודעה שנבחר לתפקיד אייל זמיר".

שרת הפנים לשעבר איילת שקד מעידה גם היא במסגרת המשפט מעידה. לפני שהחלה בעדותה ביקש עו"ד ליעד ורצהייזר כי לחקור אותה בחקירה נגדית. "יש לה אינטרס ברור לא לפגוע בנתניהו. היא אומרת שהיא שוקלת להתפקד לליכוד. היא ביקשה לא להגיע להעיד. לכן יש הצדקה לחקור אותה כחקירה נגדית". השופט דחה את הבקשה, "מעשיה האחרונים של הגברת שקד בממשלה האחרונה מראים שאין לה שום קשר למר נתניהו", אמר.

שקד אמרה בעדותה: "אין לי שום קשר לנושא התביעה. אני לא יודעת אם יש הסכם או אין הסכם. מה גם שלא ראיתי שזומנו כל מנהלי הלשכה של נתניהו. אני לא יודעת לשפוך אור על הטענות להסכם גם באופן נסיבתי". לדבריה, "שרה היא השותפה של נתניהו. הוא סומך עליה מאוד, בטח בעניינים הפוליטיים, ומשתף אותה בהחלטות".

עוד אמרה שקד: "אני לא חושבת שבנימין נתניהו ורעייתו מתנהלים בצורה דיקטטורית. רק עכשיו נבחר נתניהו בבחירות דמוקרטיות". היא התייחסה גם לטיסה לגרמניה אליה טסה בנפרד ממטוס ראש הממשלה: "לא יודעת למה טסתי בנפרד. נאמר לי שעדיף שאטוס בטיסת סחר נפרדת".

"שמעתי ששרה נתניהו התנגדה להסכם שביבי שילם לי מכספו חלק משכרי על עבודתי בלשכת ראש הממשלה", אמרה שקד, "החזרתי את הצ'ק, אני זוכרת שהייתה התנגדות שלה על התשלום כשהיא גילתה".

עו"ד ליעד ורצהיזר, המייצגת את עו"ד דוד ארצי, שאלה את שקד: "האם את ובנט עזבתם את הלשכה בגלל מעורבות היתר?". שקד ענתה: "אני לא זוכרת מה היו הסיבות. האם חשבנו שיש מעורבות? כן, חשבנו שיש מעורבות". ורצהיזר המשיכה לשאול: "מה היה מוקד הסכסוך, מה היה מוקד הריב?" שקד: "אני לא מבינה מה זה קשור. את מנסה להוציא ממני רכילות שמעולם לא דיברתי עליה. הייתי במשרת אמון. לא דיברתי על התקופה הזו. אני חושבת שאדם שעובד במשרת אמון לא אמור לדבר על התקופה שהוא עבד אצל הפוליטיקאי".

 

בנימין נתניהו שרה נתניהו דוד שמרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד