ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הציבור נרתם

מצבו של שרוליק התינוק הדרדר: "חשבנו שהניתוח הצליח"

אמא של שרוליק קורנבליט בן השלושה חודשים מספרת על הטלטלה שעברו אתו בין חיים למוות • "אני מסתכלת עליו ויודעת שקיבלתי אותו במתנה שלוש פעמים!" • הציבור נרתם לסייע, והמשפחה לא יודעת את נפשה

מצבו של שרוליק התינוק הדרדר: "חשבנו שהניתוח הצליח"
שרוליק התינוק צילום: באדיבות המצלם

סיפורו של שרוליק החמוד שבה את לבם של רבים בציבור הרחב, לאחר שתמונתו של התינוק הפיקח והעירני התפרסמה, וגרמה לרבים להתחבר רגשית לסיפור הכואב שלו.

הקליקו כדי לתרום למימון ההוצאות הרפואיות של שרוליק קורנבליט>>>

הרקע בקצרה: שרוליק נולד עם מון בלב, הרופאים חשבו שהוא יוכל להחזיק מעמד בלי בעיות עד שיהיה בן שנה, אז יעבור ניתוח שיטפל בבעיה. אבל בגיל שלושה חודשים מצבו התדרדר והוא הוטס במהירות לבוסטון, שם עבר ניתוח מציל חיים, בעלות של מאות אלפי דולרים.

כעת מתברר שלמרות שהניתוח עבר בהצלחה לכאורה ושרוליק שלפני כן היה מורדם ומונשם התעורר לחיים והחל לחייך ולתקשר עם סובביו כמו כל תינוק בריא, ימים אחדים לאחר מכן שוב התדרדר מצבו, והתברר שהמסתם הזעיר שהושתל בגופו בניתוח, לא החזיק מעמד.

בלית ברירה נאלצו הרופאים להחזיר את התינוק הרך לניתוח נוסף, והשתילו מסתם מסוג שונה בדרך אחרת, דבר שאכן מחזיק מעמד בסייעתא דשמיא, ובסוף השבוע אף נגמל שרוליק מההנשמה וחזר לנשום בכוחות עצמו, כשהוא מחובר לזונדה ולמכשירים רפואיים נוספים.

עם זאת, המשמעות של הניתוח מהסוג השני היא שבעוד שנה יהיה צורך לנתח אותו שוב, כי הפעולה בשיטה הנוכחית יעילה רק לזמן מוגבל.

בעוד שנה, כשהתינוק כבר יהיה בן 15 חודשים, יוכלו לחזור על הניתוח הקודם, ועל ידי כך להפוך את התיקון לקבוע, בסייעתא דשמיא.

אמו של שרוליק מספרת על הטלטלה הרגשית שעברה: "זה לא יאומן כמה משפחה אחת יכולה לעבור בתוך שבועות בודדים. הילד המתוק והמיוחד הזה שקיבלנו במתנה לפני שלושה חודשים, כמעט חמק לנו מבין האצבעות חלילה, משמים ריחמו עלינו ושוב קיבלנו אותו במתנה בפעם השנייה אחרי הניתוח הראשון, אבל אז שוב התדרדר המצב שלנו והיו ימים מאוד מאוד קשים. ב"ה הוא עבר ניתוח שני, ועכשיו מצבו משתפר, הוא מתאושש ומתקשר עם הסביבה, סוף סוף הוא נגמל ממכשיר ההנשמה. קיבלנו אותו במתנה בפעם השלישית!

"שרוליק עדיין חלש מאוד", מספרת אמו, "הוא מקיא הרבה, קשה לו לעכל את המזון, אבל לאט לאט הוא מתאושש. אנחנו נורא מתרגשים לראות אותו חוזר לחיים, הרופאים מלאי תקווה ואמונה שבעזרת ה' הוא יצא מזה כשהוא בריא ושלם...".

"כרגע אנחנו כאן בבוסטון", היא מעדכנת, "נישאר מאושפזים אתו למשך מספר שבועות נוספים עד שהוא יתחזק ויתאושש בעז"ה, לאחר מכן ישחררו אותנו, ואנחנו נצטרך לחזור לניתוח נוסף כדי לתקן את המסתם ולדר את מה שצריך לסדר כדי שכל המערכות יעבדו בצורה תקינה ומסודרת בעז"ה".

עסקנים המלווים את המקרה מדגישים, שהעלויות גבוהות במיוחד, והמשפחה תזדקק לעוד תמיכה כספית משמעותית כדי שתצליח לממן את הטיפולים היקרים הללו.

הקליקו כדי לתרום למימון ההוצאות הרפואיות של שרוליק קורנבליט>>>

 

קופת העיר שרוליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד