כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יודע סודות מדינה

סירב להרוג אוקראינים, ברח והוסגר לרוסיה

קצין בשירות הביטחון של פוטין שסירב להרוג אוקראינים וברח לקזחסטן, גורש לרוסיה וכעת הוא צפוי לעד 15 שנות מאסר. לקצין הייתה גישה לסודות המדינה הרוסית. בקשתו למקלט מדיני נדחתה

סירב להרוג אוקראינים, ברח והוסגר לרוסיה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

קצין בשירות הביטחון של פוטין שסירב לרצוח אוקראינים ובמקום זאת ברח לקזחסטן, גורש לרוסיה. רב סרן מיכאיל ז'ילין, בן 36, גינה את המלחמה וכעת הוא עומד בפני עד 15 שנות מאסר ועינויים, כך מסרה אשתו, יקטרינה. על פי דיווחים, לקצין הייתה גישה לסודות המדינה הרוסית, כולל קשר לפוטין עצמו.

ה'דיילי מייל' מדווח כי הוא צעד ביערות כדי להגיע למדינה השכנה קזחסטן, אך בקשתו למקלט מדיני נדחתה. כקצין שירות הביטחון הרוסי הוא לא הורשה לצאת לחו"ל ונמנע ממנו להחזיק דרכון. הוא נמלט כשהיה אמור לעבור לאזור המלחמה שם הוא היה אמור להרוג אזרחים אוקראינים, לז'ילין יש קרובי משפחה באזור חרסון באוקראינה.

"נשבעתי להגן על החופש והעצמאות של ארץ מולדתי - הפדרציה הרוסית - בגבולותיה, ולא לבצע פעולות צבאיות אגרסיביות כחלק מהכוחות המזוינים של ארצי כדי להשתלט על שטחים של מדינה אחרת" אמר.

הרשויות הקזחיות קיבלו עשרות אלפי רוסים שנמלטו מהמלחמה, אך לא גילו סלחנות כלפי ז'ילין והוא הוחזר בחשאי לרוסיה. מאז שגורש בסוף השבוע לידי רשויות אכיפת החוק הרוסיות, הוא נעלם, אמרה אשתו יקטרינה, בת ה-35, וטענה כי בעלה צפוי לעמוד בפני עינויים או להישלח להילחם במלחמה.

בהצהרה של בית המשפט בקזחסטן נאמר: "הוא היה מהנדס במרכז לתקשורת ומידע מיוחדים של המודיעין ברוסי בנובוסיבירסק. הייתה לו גישה לסודות המדינה הרוסית, הייתה לו גישה לפוטין דרך פקידים רוסים אחרים".

קזחסטן מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד