כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בוושינגטון מכחישים

ארה"ב סייעה לאוקראינה לפגוע בגנרלים רוסים

סוכנויות הביון האמריקאיות נתנו מידע לאוקראינה שעזר להם לחסל גנרלים רוסים ולהטביע את ספינת הדגל הרוסית 'מוסקבה'. הדיווחים על מידע סודי לאוקראינה בזמן אמת, גררו תגובה זועמת מהקרמלין

ארה"ב סייעה לאוקראינה לפגוע בגנרלים רוסים
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

סוכנויות ביון אמריקאיות מסרו נתונים רגישים ביותר לכוחות האוקראינים שאפשרו להם לעקוב ולחסל 12 גנרלים רוסים ולהטביע את ספינת הדגל הרוסית 'מוסקבה', כך חושף ספר חדש, למרות הכחשות מהממשל.

הנשיא ג'ו ביידן זעם על ראש ה-CIA ביל ברנס ועל עוזרים בכירים אחרים בחודש מאי האחרון, לאחר שמדליפים אמרו לרשת ABC ול'ניו יורק טיימס' כי האוקראינים קיבלו מידע מודיעיני בזמן אמת ממקורות אמריקאים.

"הוא לא אהב את מה שלדעתו היה התגרות בפומבי ברוסים", אמר ראש הסגל של הבית הלבן, רון קליין, לסופר כריס וויפל בספר "הקרב של חייו", שייצא ב-17 בינואר הקרוב, כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

הדיווחים על מידע סודי של מודיעין שדה לאוקראינה בזמן אמת, גררו תגובה זועמת מהקרמלין והכחשה מיידית של הפנטגון, המועצה לביטחון לאומי ודובר הבית הלבן. "אנחנו לא מספקים מידע מודיעיני במטרה להרוג גנרלים רוסים", אמרה דוברת הפנטגון, אדריאן ווילסון, ב-5 במאי.

"לא סיפקנו לאוקראינה מידע ספציפי על מוסקבה", התעקש ג'ן פסקי, אז מזכיר העיתונות של הבית הלבן. "לא היינו מעורבים בהחלטת האוקראינים לפגוע בספינה או בפעולה שהם ביצעו". ה'ניו יורק פוסט' דיווח כי השיג עותק של הספר, המכיל שורה של גילויים על נסיגת ארה"ב מאפגניסטן ותקריות אחרות מהשנתיים הראשונות לממשל ביידן.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה ארה"ב פנטגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד