כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

על במותיך חלל: רבבות בהלווית החייל הבודד

שבעה לוחמים נהרגו אתמול • בין ההרוגים, סגן-אלוף דולב קידר, מפקד גדוד "גפן" • מפקד 'אגוז' נפצע קשה • צפו בתיעוד

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שוב בשורת איוב: הערב (שני) פורסם כי בקרבות ברצועת עזה, נהרגו שבעה קצינים וחיילים ביממה האחרונה. בין ההרוגים, סגן-אלוף דולב קידר, מפקד גדוד "גפן". כך גם הותר לפרסום כי מפקד סיירת 'אגוז' נפצע קשה בעזה.

תוך כך כעשרים אלף איש ליוו למנוחות את החייל בודד שון ניסים כרמלי בחיפה שנפל ברצועת עזה.

דובר צה"ל מוסר כי ביממה האחרונה נהרגו 7 קצינים וחיילים ברצועת עזה. שני לוחמים נהרגו הלילה, ארבעה לוחמים נהרגו בחדירת המחבלים ליד ניר עם הבוקר, ולוחם נוסף נהרג בהיתקלות בצהריים. כך גם, ביממה האחרונה, נפצעו 3 חיילי צה"ל באורח קשה, 8 חיילים באורח בינוני ו- 19 חיילים נוספים נפצעו באורח קל במהלך פעילות כוחות צה"ל באזור רצועת עזה.

היה זה לאחר שחטיבת הנח"ל חשפה מנהרה התקפית בצפון הרצועה, בשטח הפלסטיני, ובעקבות זאת העריך השב"כ כי החמאס יוציא פיגוע אסטרטגי לשטח ישראל, לפני השמדת המנהרה.

הבוקר בשעה 6:30 חדרו כעשרה מחבלים עם מדי צה"ל, באמצעות המנהרה סמוך לניר עם.

תחילה הם זוהו כחיילי צה"ל: הם חבשו קסדות עם מצנפות, ולבשו מדי צה"ל. הם ירו טיל נ"ט לעבר ג'יפ צה"ל, ורק אז הבינו הכוחות כי מדובר במחבלים.

מירי הטיל נהרגו סגן-אלוף דולב קידר, מפקד גדוד "גפן", בן 38 ממודיעין, סמ"ר יובל דגן, סמל נדב גולדמכר, לוחם בבה"ד 1, בן 23, מבאר שבע, נגד רב-סמל בכיר בייניסיאן קסהון, מהחטיבה צפונית של אוגדת עזה, בן 39 מנתיבות, סג"מ יובל הימן, לוחם בבה"ד 1, בן 21 מאפרת.

יותר מעשרה מחבלים השתתפו באירוע. לדברי קצין בכיר בצה"ל, בידי צה"ל תשע גופות, וכפי הנראה, שאר המחבלים חזרו לשטח הפלסטיני דרך המנהרה.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, התייחס לאירוע החדירה בבוקר. "יש לנו הישגים רבים בלחימה", אמר בתדרוך לכתבים. "חשפנו מנהרות שחוצות לתוך שטחנו, חשפנו מנהרות בתוך השטח, פגענו במאות לוחמי חמאס שהתבצרו ביישובים בחסות האוכלוסייה האזרחית והרסנו תשתית מבצעית. רק היום בבוקר, כמו בימים האחרונים, חווינו את איום המנהרות בזמן שבו עשרות מחבלים לבושים במדי צה"ל יוצאים מבטן האדמה ומאיימים על היישובים בעוטף עזה. כוחות צה"ל שהיוו חוצץ בין המחבלים ליישובים הצליחו לפגוע בהם ולהשמיד את המחבלים שחדרו לישראל".

סמל-ראשון יובל דגן ז"לצילום: סמל-ראשון יובל דגן ז"ל
סמל-ראשון יובל דגן ז"ל

תקריות בעזה
בתקריות בתוך עזה, נהרגו סמ"ר טל יפרח, לוחם בחטיבת גולני, בן 21, מראשון לציון, וסמ"ר יובל דגן, לוחם בחטיבת גולני, בן 22, מכפר- סבא.

היום בצהריים נהרג סמ"ר ג'ורדן בן סימון, לוחם בחטיבת גולני, בן 22 מאשקלון. נסיבות האירוע נבדקות.

הלוויתו של טל יפרח תתקיים מחר (ג'), כ"ד בתמוז תשע"ד, 22 ביולי 2014, בשעה 11:00 בבית העלמין בראשון לציון.

מתוך 10 לוחמי גולני שנהרגו אתמול בלילה ברצועת עזה, הובאו אחר הצהרים שלושה למנוחות.

בבית העלמין הצבאי בחיפה הובא למנוחות בצהריים סרן צביקה קפלן, קצין אג"ם בגדוד הסיור של חטיבת גולני, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים. בחולון התאספו מאות בני אדם להלווייתו של רב-סרן צפריר בר-אור, בן 32 בנפלו, שהותיר אחריו אישה ותינוקת בת שנה.

בהר הרצל בירושלים הובא אחר הצהריים למנוחות סמל-ראשון משה מלקו, בן 20. בין לוחמי החטיבה שנהרגו, סמ"ר עוז מנדלוביץ' בן 21 מאבטליון, סמ"ר שון כרמלי בן 21 מרעננה, וסמ"ר גלעד יעקבי רוזנטל בן 21 מקרית אונו.

היום התקיימה הלוויתו של חייל צה"ל הבודד, סמל-ראשון שון כרמלי, בשעה 23:00 בבית העלמין בחיפה. אלפים השתתפו בהלוויתו.

הלוויתו של סגן-אלוף דולב קידר, מפקד גדוד "גפן" בבה"ד 1, תתקיים מחר (ג')בשעה 17:00 בבית העלמין במודיעין בחלקה הצבאית.

מתחילת הלחימה נהרגו 25 קצינים וחיילים.

הפסקת אש?
תוך כך, הפגזות כבדות של ספינות חיל הים סמוך לחופי עזה כך גם תקיפה של כלי טיס של חיל האוויר על בית בשכונת אל זייתון במזרח עזה. במקום פרצה שריפה.

כך גם צה"ךל עורך הפגזות ארטילריות כבדות הלילה במזרח העיר עזה ודרום רצועת עזה.

על פי מקורות פלסטינים מחר תיכנס הפסקת אש הומניטארית של 5 שעות מ-10 בבוקר. הדבר מצטרף לדברים של מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי שאישר שהארגון הגיע להסכמה עם חמאס על הפסקת אש קצרה למספר שעות.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התקשר לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל , ומזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי רמדאן שלח , ושוחח איתם בנוגע להתפתחויות באיזור וההסלמה ברצועת עזה ושיבח את הארגונים הפלסטינים שפועלים נגד ישראל.
טרור עזה ישראל חמאס חללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד