כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
משדרים פחד ודאגה מפני העתיד

הכלבים נובחים והשיירה עוברת // שניאור ובר

חברי הכנסת מהאופוזיציה ימשיכו להשתלח, התקשורת תמשיך להדהד את תעשיית השקרים וההפחדות, ואתם – חברי הכנסת החרדים – תעשו בדיוק את מה שסיכמתם בהסכמים הקואליציוניים ותביאו לנו הישגים בממשלת החלומות | עורך 'מרכז העניינים' שניאור ובר מציע בטור מיוחד לא להתרגש מההסתה

הכלבים נובחים והשיירה עוברת // שניאור ובר
נתניהו וחלק משרי ממשלתו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אין כל חדש בתעמולה הארסית של השמאל נגד הציבור החרדי. הדה-לגיטימציה שמתבצע בראש חוצות כלפי הממשלה שהושבעה זה עתה, אינו אלא ניסיון נואש לערער על הכרעת הבוחר, ולסרב להכיר במציאות שנקבעה כאן בידי רובו של עם ישראל.

מי שנחשף לאמצעי התקשורת בימים האחרונים, עלול לחשוב שהשמים נפלו. הרושם שנוצר מקריאת העיתונים הוא שמדינת ישראל ירדה לטמיון. העיתונאים והמגישים שאמורים לתווך לצופים את הנעשה בישראל, אבלים וחפויי ראש ומשדרים פחד ודאגה מפני העתיד.

נבואות זעם נשמעות בזו אחר זו. מקהלת האופוזיציה החדשה בליווי השופרות בתקשורת חוזים שחורות ומאיימים בכאוס. מדי כמה דקות, צצה סערה חדשה סביב הממשלה. מסמך איזוטרי של מפלגה שולית נשלף מהארכיון וקופץ לראש מהדורת החדשות. כולם מגויסים למטרה אחת: לזרוע פאניקה בציבור ולהתריע מפני הממשלה החדשה.

אם בעבר אנשי התקשורת עטפו את האג'נדה שלהם במילים יפות, כיום הם לא מסתירים את כוונותיהם ומדברים גלויות על הצורך לשסות ציבורים בישראל ולשלול את זכותם של החרדים לחיות בכבוד ולקבל את מה שמגיע להם. והכל רק משום שסירבו ליישר קו עמם וקיבלו את אמון הציבור בבחירות דמוקרטיות.

כך למשל, כתב אחד ממובילי דעת הקהל בטור שפרסם בימים האחרונים: "יכול להיות שאין מנוס מפילוג. במקום צבא אחד, יהיו כאן מיליציות שונות המוכפפות לקבוצות לחץ. במקום מערכת חינוך תחת משרד וניהול אחידים, פירוק שיטתי של זרמים וערכים".

ויש לו הצעה מעשית לבעל הטור: "תהיה כאן מדינת ישראל ומדינת יהודה. כל מדינה תחויב לספק את המכסה שלה לכוח מגן גדול שיוקם במקום צה"ל. גם בכוח אדם, גם במימון. מעבר לזה, התקציבים יהיו נפרדים. כל אחד יחיה ממה שהוא מייצר. במדינה הליברלית תהיה תחבורה ציבורית בשבת ומקומות בילוי בשבת. במדינה הדתית לא".

שלא תטעו: כל הדברים הללו לא היו נכתבים אלמלא נותרו החרדים נאמנים לגוש הימין והופכים לשותפים בממשלתו השישית של נתניהו. ההסתה הפרועה הזו לא היתה באה לעולם אם נציגי הציבור החרדי היו חוברים ללפיד.

מאז היוודע תוצאות הבחירות, לא קרה שום דבר חדש שאמור לגרום לצאת במתקפה אגרסיבית כלפי החרדים. לא חוקקו חוק שמגביל מישהו או פוגע בזכויותיו. זהו בסך הכל פירוק תסכול על הכשלון שלהם. החרדים הפכו שעיר לעזאזל בקרב שבין השמאל לנתניהו.

אפשר רק לדמיין כיצד היתה התקשורת מתייחסת לציבור החרדי לו נציגיו היו מצטרפים לממשלת שמאל. הכל היה נראה אחרת. במקום שערי עיתונים קודרים שמשחירים את החרדים, היינו רואים כתבות ענק ומאמרים מנומקים על יופיו של המגזר. האזרח החרדי היה זוכה לכבוד מלכים בצפון תל אביב.

היחס התקשורתי כלפי החרדים היה משתנה מקצה לקצה. כותבי הטורים היו מתפייטים על תרבות החסד והנתינה שמאפיינת את המגזר, ובעלי הדעה היו מסבירים עד כמה חשוב להשקיע משאבים דווקא עבור הציבור החרדי.

בניגוד לטענות הכזב והפרופגנדה בתקשורת, הבעיה שלהם איננה נעוצה בחוק זה או אחר. לא הגיוס ולא תיקון סעיף הנכד מפריעים להם. שכן במידה וחוקים אלו היו נחקקים בממשלה הנכונה והראויה בעיניהם, בראשות יאיר לפיד, הם היו ממלאים את פיהם מים ומסבירים במתק שפתיים מדוע נכון לחוקק אותם.

מה שמפריע להם זו העובדה שהם נאלצים להיפרד מעטיני השלטון, ושבמקומם עולים לגדולה יהודים שנאמנים להשם ולתורתו וממשיכים לדבוק בדרך ישראל סבא. בדיוק באותה דרך שבה נהגו אבותיהם ואבות-אבותיהם בשטייטל היהודי תחת הרדיפות.

מכיוון שאין באמת טענות אמיתיות כלפי הממשלה, אין שום צורך להתרגש יתר על המידה מהתעמולה בתקשורת. זעקות הקוזק הנגזל לא צריכות להפריע לחברי הכנסת שלנו לדבוק בהתחייבויות לבוחר ולעשות את הנכון למדינה ולציבור הבוחרים שנתן בהם אמון.

חברי הכנסת מהאופוזיציה ימשיכו להשתלח, התקשורת תמשיך להדהד את תעשיית השקרים וההפחדות, ואתם – חברי הכנסת החרדים – תעשו בדיוק את מה שסיכמתם בהסכמים הקואליציוניים ותביאו לנו הישגים בממשלת החלומות.

צריך לומר את האמת: אין באמת אפשרות להשתיק את ההסתה הפראית כלפי הציבור החרדי בשלב הזה. אין דבר שירצה את המסיתים ויגרום להם להפסיק את מסע השיסוי שהם עורכים. כל זמן שהחרדים בשלטון, הם ישחירו אותנו ויהפכו כל אשר בשם חרדי יכונה לזב ומצורע.

בעת הזו מומלץ לאטום את האוזניים ופשוט להתעלם מהם ומהמונם. במקביל, רצוי לשים לב לאמירות שחורגות מכל הקווים האדומים ועשויות להביא לאלימות פיזית, ולטפל במסיתים בכל חומרת הדין.

אין מנוס מלהשתמש בכלים שעומדים לרשותנו במסגרת המאבק מול משולחי הרסן, כמו למשל חקיקה שתשווה את הגזענות כלפי חרדים לזו שמתבצעת כלפי ערבים, אתיופים ומיעוטים אחרים במדינה, באופן כזה שהעבריין ישלם על מעשיו. מי שמתיר את הדם של החרדים חייב לשבת מאחורי סורג ובריח. וזה באחריות הנציגים שלנו.

הגיע הזמן שבכירים במשק הישראלי שמרשים לעצמם להתבטא ככל העולה על רוחם נגד הציבור החרדי ומפזרים חדשים לבקרים אמירות קשות ופוגעניות כלפינו ישלמו בכיסם. לא ייתכן שבעל חברת פרסום מובילה בתחומה יסית נגד חרדים ויזכה ליהנות מכסף חרדי שמוזרם לחברות שמפרסמות דרכו.

אחרי החגיגות וההשבעות, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולמלא את חובת ההוכחה שמוטלת עליהם. חברי הקואליציה נדרשים בעת הזו להתעלם מרעשי הרקע שילכו ויתגברו, ולהסתער בכל הכוח על המשימות הדחופות שעומדות לפתחם. בראש ובראשונה להגביל את כוחו של בג"צ ולמנוע ממנו להתערב בחקיקה של נבחרי הציבור.

הדרך המיידית לצמצם את האקטיביזם השיפוטי, עוברת בחקיקת פסקת ההתגברות. זה הזמן להפעיל את כל כובד המשקל בנושא ולהבטיח שהחקיקה המובטחת לטובת שמירת הסטטוס קוו ולמען צרכי המגזר החרדי, לא תיפסל בידי שופטים שגזלו מידי הציבור את הסמכות לשלוט במדינה.

בד בבד, אסור להזניח את יתר ההתחייבויות כמו למשל ביטול סעיף הנכד בחוק השבות, שדווקא הממשלה הזו יכולה ומחוייבת לעשות בגלל ההסכמה הרחבה בנושא בין חברי הקואליציה ולאור ההבנה כי זוהי הזדמנות חד פעמית לתיקון הפרצה החמורה.

יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהצורך הדחוף לטפל ביוקר המחיה שהופך למשבר חריף ומעמיד משפחות רבות בישראל במצוקה כלכלית קשה מנשוא. אין ספק שיש לממשלת לפיד-בנט אחריות על המצב שנוצר, אולם עכשיו הזמן למזער נזקים ולהביא בשורה אמיתית לאזרחים הנאנקים תחת העול.

הפוטנציאל של הממשלה הזו אדיר. העובדה שישנה תמימות דעים בין חבריה במרבית הסוגיות, תוביל ליציבות ארוכת טווח, אחרי שנים שבהן סבלנו מהמשבר הפוליטי החריף שפקד את מדינת ישראל וגרר נזקים רבים בכל תחומי החיים.

ממשלה שתתפקד היטב ותציג קבלות של עשייה לטובת כלל אזרחי המדינה, תסתום את פיות המשטינים והמקטרגים מהאופוזיציה, וגם חלק מתומכי מפלגות השמאל שכרגע מביע חשש מפני הממשלה יבחין בפער שבין הממשלה הקודמת, לזו הנוכחית.

על כולנו להתפלל להצלחתה של הממשלה החדשה, לקוות שתזכה לסייעתא דשמיא, ולייחל שתמלא אחר ההבטחות לציבור הבוחרים, שכן זו הערובה לכך שתצליח למלא את ימיה ולהביא בשורות טובות עבור עם ישראל היושב בציון.

שניאור ובר הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד