כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בסעודה שלישית

הרבי שיבח את 'דרשו' והוקיר את האברכים שלא הגיעו לבנייני האומה

בדברי התורה בסעודה שלישית הרבי מדושינסקיא הביע ההערכה לאברכים שסיימו את מסלול 'קנין הלכה' ושיבח את ארגון דרשו על מפעלותיו הרבים. למרות שהוזמנו, בהוראת רבם, חסידי דושינסקיא הקפידו על החרם ההיסטורי שהטיל הבד"ץ על בנייני האומה

הרבי שיבח את 'דרשו' והוקיר את האברכים שלא הגיעו לבנייני האומה
האדמו"ר מדושינסקיא צילום: שלומי טריכטר

במסגרת מעמד הכתרת 400 מורי הוראה בישראל שנערך אתמול בבנייני האומה ע"י ארגון דרשו נעדרו מהאירוע האברכים מחסידות דושינסקיא שהתעטרו בנזר ההוראה עקב כך שנמנעים מלהכנס למקום עקב החלטת הבד"ץ. הרבי מדושינסקיא שיבח את 'דרשו' והוקיר את האברכים ששומרים על מסורת אבות מזה שנים רבות.

האדמו"ר מדושינסקיא בדברי התורה בסעודה שלישית בשבת האחרונה דיבר בשבחם של אברכי החסידות הנבחנים במסגרת ארגון 'דרשו' אשר הגיעו להישג מרשים לקבל תעודת 'חילך להוראה' ולכהן כמורי הוראה בישראל, תוך שהוא מביע את ההוקרה הגדולה לארגון החשוב ולאברכים על ההתמדה והחזרות בכל מצב, זמן ומקום.

הרבי הביע את ההערכתו לכך שבכל זאת, אותם אברכים נצמדים לדרכי ומסורת רבותיהם ואינם משתתפים במסיבה הגדולה לכבוד התורה ולומדיה שהתקיימה אתמול (מוצאי שבת) בבנייני האומה בירושלים עקב הוראת חברי בד"צ העדה החרדית בעבר שלא להכנס למקום בשל היותו מזוהה כסמל ציוני בעקבות העובדה שהוא בבעלות הסוכנות היהודית. 

בהמשך, הרחיב על החיוב לצעוד בדרכי אבות ולא לשנות ממסורתם, וחזר על ההערכה הגדולה לעמלי תורה הנבחנים על חלקים בתורה הקדושה והביע את הערכתו לשגב פעולתם של ארגון 'דרשו'.

יש לציין כי ברבות השנים החרם איבד מתוקפו, ואמש במעמד בבנייני האומה נצפו גם רבני המקושרים לחוגי 'העדה החרדית', כמו הגאון רבי משה ברנדסדורפר והגאון רבי מאיר סירוטה ורבנים נוספים.

האירוע אמש של 'דרשו' בבנייני האומה. צילום: משה גולדשטיין

הרבי מדושינסקיא בנייני האומה דרשו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד