י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב דב ליאור: מותר להפגיז את כל תושבי עזה

הרב דב ליאור, מחשובי הרבני הציונות הדתית פוסק: "מותר להפגיז אוכלוסיה אזרחית ולהחריב את עזה כדי להביא שקט"

הרב דב ליאור. צילום: פלאש 90
הרב דב ליאור. צילום: פלאש 90

הרב דב ליאור רבה של קריית ארבע, ומגדולי הרבנים בציונות הדתית מפרסם חוות דעת הלכתית לפיה מותר לפגוע באזרחים פלסטינים ברצועת עזה, כך מדווח 'וואלה'.

לפי הרב פסיקתו, שנשלחה גם לשר הביטחון בוגי יעלון, מותר בעת מלחמה לעם המותקף להשיב מלחמה שערה כנגד העם ממנו באו התוקפים, והוא אינו חייב לבדוק אם כל אחד ואחד מהם משתייך ללוחמים כנגד ישראל.

בחוות הדעת כתב הרב ליאור: "תורת ישראל מדריכה אותנו בכל תחומי חיינו הפרטיים והציבוריים גם יחד, איך ראוי להתנהג גם בזמן מלחמה".

הרב ליאור מוסיף כי "בכל המלחמות העם המותקף רשאי להשיב מלחמה שערה לעם שממנו באו התוקפים ואינם חייבים לבדוק אם הוא באופן אישי משתייך לתוקפים. ולכן בשעת מלחמה מותר לעם המותקף גם להעניש את אוכלוסיית האויב בצעדי עונשין שימצא לנכון, כגון למנוע אספקה או חשמל וכן להפגיז את כל האזור לפי שיקול דעתו של שר הצבא ולא לסכן סתם חיילים אלא לנקוט באמצעי התרעה מוחצים כדי להדביר את האויב".

על הלחימה במבצע 'צוק איתן' אומר הרב ליאור: "במקרה של עזה מותר לשר הביטחון להורות אפילו על החרבת כל עזה כדי שהדרום לא ימשיך לסבול ולמנוע פגיעה בבני עמנו הסובלים זה זמן רב מהאויבים מסביב.

"כל מיני דיבורים של הומניזם והתחשבות הם כאין אל מול הצלת אחינו בדרום ובכל מרחבי ארצנו והחזרת השקט בארצנו".
עזה שר הביטחון פלסטינים הרב דב ליאור צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד