כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גוש הימין בנסיגה

סקר מנדטים: הקואליציה הנוכחית נחלשת ב-6 מנדטים

על פי הסקר לו הבחירות היו היום, גוש נתניהו היה נחלש ל-58 מנדטים, גוש האופוזיציה היה זוכה גם הוא ל-58 מנדטים, ובתווך מפלגת חד"ש תע"ל עם 4 מנדטים. הפילוח המלא לפי מפלגות, בפנים

סקר מנדטים: הקואליציה הנוכחית נחלשת ב-6 מנדטים
קלפי בחירות צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בשבוע שעבר הושבעה ממשלת נתניהו שזכתה ל-64 מנדטים בבחירות האחרונות, אך מסקר שערך הפרופסור קמיל פוקס עבור חדשות 13 עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש נתניהו היה זוכה ל-58 מנדטים בלבד, גוש האופוזיציה הייתה זוכה גם היא ל-58 מנדטים, ובתווך מפלגת חד"ש תע"ל עם 4 מנדטים.

הליכוד בראשות נתניהו, מאבד מנדט אחד ומקבל בסקר 31 מנדטים, לעומת 32 מנדטים שקיבל בבחירות, מנגד, יש עתיד בראשות יאיר לפיד עולה בשני מנדטים, מ-24 בבחירות ל-26 מנדטים בסקר. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר יורדת בסקר ל-12 מנדטים, לעומת 14 מנדטים בבחירות. הרשימה שסופגת את הירידה הגדולה ביותר היא מפלגת ש"ס, אשר קיבלה 11 מנדטים בבחירות ויורדת בסקר ל-8 מנדטים בלבד.

המפלגה היחידה בגוש נתניהו ששומרת על כוחה, היא יהדות התורה שזוכה ל-7 מנדטים. לפי תמונת המנדטים העולה בסקר חדשות 13, אם הבחירות היו נערכות היום, לראש הממשלה נתניהו לא הייתה אפשרות להקים ממשלה, ומנגד, גם לגוש של לפיד לא הייתה אפשרות כזו.

מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מקבלת בסקר 12 מנדטים, ושומרת על כוחה. כך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, אשר מקבלת 6 מנדטים. מפלגת העבודה זוכה  ל-4 מנדטים, בדומה לתוצאות הבחירות. מפלגת מרצ שנשארה מחוץ לכנסת ולא עברה את אחוז החסימה, מקבלת בסקר 4 מנדטים.

הפרשן הפוליטי עמית סגל לעג לסקר בערוץ המתחרה וכתב: "איך אפשר להתייחס ברצינות לסקר חדשות 13, אם שלושה מנדטים של שסניקים עברו ישירות לזרועות לפיד ומרצ? מנדטים שלפי הסקרים ערב הבחירות מעולם לא היו של ש״ס. בקיצור שם גוש נתניהו 58 ומרצ עוברת. ברכות למוסי רז על זה".

 

סקר מנדטים קמיל פוקס חדשות 13 ממשלת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד