ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כוחה של הרשת: הלווית ענק וסקר אבסורדי

ציבור הגולשים הישראלי גייס אלפי מלווים לחייל הבודד, והשפיע באופן אבסורדי על הסקר של 'אל-ג'זירה' • צפו

שון כרמלי. צילום: המשפחה
שון כרמלי. צילום: המשפחה

כוחן של הרשתות החברתיות הפך זה מכבר למכריע, אך בעוד ודובר צה"ל נאבק בשמועות המופצות מעת לעת בווטסאפ, ואשר כבר פגעו נפשית במשפחות שכולות, מתברר כי יש גם צד חיובי במיוחד למטבע.

כ-12 אלף איש צעדו הערב (ב) אחר ארונו של ניסים שון כרמלי, חייל בודד שעלה ארצה מחו"ל ונהרג ברצועת עזה. מרבית האנשים הללו לא הכירו את שון בחייו, אבל הם נתקלו בטקסט הבא שהופץ בפייסבוק ובווטסאפ - לאחר מותו:

"קריאה לציבור: בואו הערב בשעה 23:00 להלווית החייל הבודד שון כרמלי. אנא שתפו

כולכם חייבים להתגייס לזה ! "חסד של אמת" זהו חסד שנעשה עם המת. זוהי המצווה החשובה ביותר כיוון שלאותו אדם כבר אין אפשרות להחזיר לכם טובה.

שון כרמלי היה חייל בודד ואני חושש שלא יבואו רבים להלווייתו,אפילו לא מניין. אני פונה כאן אליכם ולאוהדי מכבי חיפה וקורא לכם להגיע הערב בשעה 23:00 לבית העלמין הצבאי בנווה דוד בחיפה להלוויה של סמ"ר שון כרמלי ולחלוק כבוד לגיבור שנהרג כדי שאנחנו נוכל לחיות. בואו לא נשאיר אותו לבד במותו".

בין המפרסמים, מכבי חיפה, שהחייל הבודד נמנה על אוהדי הקבוצה. "זו בקשה ענקית מאיתנו אליכם אוהדי מכבי חיפה וזו ההזדמנות שלכם לעשות מצווה גדולה", נכתב בדף הפייסבוק של אוהדי מכבי חיפה. "שון כרמלי שנהרג אמש היה חייל בודד ואנחנו לא רוצים שההלוויה שלו תהיה ריקה מאדם. היום בערב תתקיים ההלוויה שלו בבית העלמין הצבאי בשכונת נווה דוד בחיפה בשעה 23:00. בואו לתת כבוד אחרון לגיבור שנהרג כדי שאנחנו נוכל לחיות. זה המעט שנוכל לעשות עבורו ועבור העם שלנו".

אכן ההודעות והאחדות הישראלי עשתה את שלה, ולמעלה מעשרת אלפים בני אדם הגיעו להשתתף בהלוויתו, וללות אותו בדרכו האחרונה.

היחצ"ן רני רהב, צייץ בחשבון הטוויטר שלו "פחדו שלא יבואו אבל אלפי ישראלים הגיעו להלוויית החייל הבודד ניסים שון כרמלי בחיפה. ההורים באו מטקסס, המון חברים צעירים והמון עם ישראל. מרגש!".

הסקר של אל ג'זירה
מקרה נוסף, סקר שהופיע באתר אל ג'זירה, הציג את השאלה הבאה: Poll: The deaths of scores of civilians in the bombardment of Shujayea by Israeli forces is being described by Palestinians and the Arab League as a war crime. Do you agree?

בתרגום חופשי: מותם של עשרות אזרחים בהפצצה הישראלית על שכונת סג'עיה, הוצג על ידי פלסטינים והליגה הערבית כפשע מלחמה, האם אתה מסכים?

מספר גולשים שנתקלו בסקר, הפיצו קישור יחד עם הבקשה להצביע 'NO' ברשתות החברתיות ובווטסאפ..

התוצאה לפניכם, נכון לשעה 23:30:


סקר הלוויה אל ג'זירה רשתות ווטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד