כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רוחות מלחמה

צפון קוריאה מאיימת ליצור טיל בליסטי בין-יבשתי

קים ג'ונג און נשבע להגדיל "באופן אקספוננציאלי" את הארסנל הגרעיני של צפון קוריאה. ומאיים ליצור טיל בליסטי בין-יבשתי "חזק יותר" ולווין ריגול ראשון. הודעתו הגיעה לאחר שבסוף השבוע נורו שלושה טילים בליסטיים לכיוון דרום קוריאה. בנוסף הוא גם איים עם כלי נשק חזקים יותר

צפון קוריאה מאיימת ליצור טיל בליסטי בין-יבשתי
שיגור הטיל צילום: צילום מסך

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נשבע "להרחיב באופן אקספוננציאלי" את הארסנל הגרעיני של ארצו. ואיים ליצור טיל בליסטי בין-יבשתי "חזק יותר" ולשגר את לוויין הריגול הראשון שלו. ההודעה הגיעה לאחר שבסוף השבוע נורו שלושה טילים בליסטיים לעבר הים ממזרח לחצי האי הקוריאני לאחר מספר שיא של ניסויים בשנה שעברה מצד צפון קוריאה.

המנהיג ששולט על עמו ביד ברזל נשבע שוב ושוב להגביר הן את האיכות והן את כמות הארסנל הגרעיני שלו כדי להתמודד עם מה שהוא מכנה "עוינות המערב". כמה מומחים אומרים שהדחיפה שלו לייצר יותר נשק גרעיני ומערכות נשק חדשות משקפת את תקוותיו לגבש כוח במשא ומתן העתידי שלו עם ארה"ב ובעלות בריתה.

"עכשיו הם להוטים לבודד ולחנק את צפון קוריאה בצורה חסרת תקדים בהיסטוריה האנושית", אמר קים בישיבת מפלגת השלטון האחרונה, לפי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית (KCNA) "המצב השורר מחייב לעשות מאמצים מוכפלים כדי לחזק באופן גורף את הכח הצבאי".

קים ג'ונג און האשים את קוריאה הדרומית ב"הצטיידות נשק לא זהירה ומסוכנת" ובהכנות גלויות למלחמה עם צפון קוריאה. זה, לדבריו, מדגיש את הצורך בייצור המוני של נשק גרעיני טקטי בשדה הקרב ולדחוף ל"גידול אקספוננציאלי של הארסנל הגרעיני של המדינה", כך דיווחה סוכנות הידיעות KCNA.

קים ג'ונג און קבע גם תוכניות לפיתוח מערכת נוספת "שמטרתה העיקרית היא מכת נגד גרעינית מהירה". עוד דווח, כי המנהיג הצפון קוריאני האשים את ארה"ב בהצבת אמצעים לתקיפה גרעינית בדרום קוריאה ובהקמת גוש צבאי אזורי דמוי נאט"ו.

הוא אמר שצפון קוריאה תשגר גם את לוויין הסיור הצבאי הראשון שלה "בתאריך המוקדם ביותר האפשרי", ואמר כי ההכנות הקשורות לכך נמצאות בשלבים האחרונים שלהן.

צפון קוריאה טילים קים ג'ונג-און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד