ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צה"ל מאשר: אורון שאול, בן 21 מפוריה, נעדר בתקרית הנגמ"ש שלשום בעזה

עד עתה זוהו רק שישה חיילים מהנגמ"ש שבו נפגעו חיילי גולני בעזה • צה"ל: "מאמצי הזיהוי נמשכים בכל הערוצים" • חמאס מדווח מאז שלשום כי חטף חייל • נפילה בחצר בית ביהוד; יירוטים במרכז; נפילה בבית ספר באשדוד • שני חיילים נהרגו אתמול בהיתקלות • צה"ל לחם הלילה בסג'עייה; 3 פצועים באורח קשה • מתעדכן

צה"ל מאשר: אורון שאול, בן 21 מפוריה, נעדר בתקרית הנגמ"ש שלשום בעזה
פלאש 90

צה"ל מודיע עד כה הושלמו פעולות הזיהוי של שישה מבין חללי התקרית בסג'עיה שלשום, שבה נפגע נגמ"ש ועליו חיילי גולני. אתמול נמסרו הודעות לשבע משפחות הלוחמים שהיו מעורבים באירוע, אולם בצבא זיהו רק שישה מהלוחמים וזאת, לפי הודעת דובר צה"ל, בגלל "מורכבות האירוע". עוד נמסר כי "מאמצי הזיהוי והבירור באשר ללוחם השביעי ממשיכים להתבצע בכל הערוצים".

כזכור, החמאס הודיעו בערבו של יום ראשון כי הצליחו לחטוף חייל ישראלי, ואף פירסמו את שמו בעיוות ואת המספר האישי שלו. תחילה העריכו כי רק הדיסקית שלו נותרה בשטח, אולם ככל שחלף הזמן הוברר כי לפחות חלק מגופתו לא אותר. על פי הדיווח, מדובר בסמל אורון שאול, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מפוריה, אשר הליך הזיהוי והבירור לגביו טרם הושלם.

עם זאת, למרות הודעת החמאס כי בידיהם חייל חטוף, לא בטוח שאכן יש משהו בדבריהם. החמאס נפגע קשות גם מבחינה תדמיתית בקרב תושבי עזה שסופגים פגיעות מהלחימה, והן מבחינת פעילי הארגון שנפגעים.

רקטה נפלה בחצר בית ביהוד, זאת לאחר כמה יירוטים בשמי ערי המרכז, תשעה פצועי חרדה. רקטה נוספת התפוצצה בבית ספר בעיר באשדוד, אולם לא היו נפגעים ונזק.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי אתמול (ב') אחר הצהריים, נהרגו 2 חיילי צה"ל ברצועת עזה. בכך עלה מנין החיילים ההרוגים במבצע צוק איתן ל-27. במהלך הלילה המשיכו הקרבות העזים בשכונת סג'עיה, שם תקף צה"ל כ-100 מטרות וחיסל כ-30 מחבלים.

במהלך הלילה ועד לשעה זו נפצעו 3 חיילי צה"ל באורח קשה ו- 4 חיילים נפצעו באורח קל במהלך פעילות כוחות צה"ל באזור רצועת עזה. בסה"כ מאושפזים בבתי החולים 123 פצועים מקרב חיילי צה"ל, מתוכם שישה באורח קשה ועוד שלושה באורח קל עד קשה.

על פי מקורות פלסטיניים הבוקר תיכנס הפסקת אש הומניטארית של 5 שעות מ-10 בבוקר. הדבר מצטרף לדברים של מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי שאישר שהארגון הגיע להסכמה עם חמאס על הפסקת אש קצרה למספר שעות. אך מנגד הבוקר, מכחיש בכיר חמאס, מוחמד נזאל, את הדיווחים: "נסכים להפוגות הומניטריות לכמה שעות ולא לרגיעה ארוכת טווח", אמר, "המאמץ הבינלאומי להשגת הפסקת האש נמשך".

סוכנות הידיעות הגרמנית די-פי-איי מדווחת כי ארצות הברית תעביר 47 מיליון דולר לסיוע הומניטרי מיידי לתושבי הרצועה.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שהגיע לקהיר בכדי לקדם את היוזמה המצרית להפסקת אש, הדגיש את המאמצים הבינלאומיים המשותפים ליצירת צעדים שיעצרו את האלימות. בדבריו, הביע באן הזדהות עם סבלם של הפלסטינים ברצועה ובכלל, אך הוסיף כי גם הוא "מעריך את זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה מפני מתקפות, ומבקש שחמאס יפסיק לירות טילים לעבר ישראל באופן מידי".

כמו כן הותר לפרסום שמו של חייל צה"ל רב-סמל עודד בן סירא, לוחם בחטיבת הנח"ל, בן 22 מניר עציון, שנהרג אתמול (ב') בשעות אחר-הצהריים בהיתקלות. רב-סמל עודד בן סירא הועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו.

הלוויתו של רב-סמל עודד בן סירא, תיערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין בניר עציון, בחלקה הצבאית. דובר צה"ל מעביר את בקשת המשפחה להימנע מסיקור תקשורתי.

דובר צה"ל מוסר את שמו של נגד צה"ל, רב-סמל ראשון אוהד שמש (OHAD SHEMESH), בן 27 מבית אלעזרי, שנהרג אמש בשעות אחר-הצהריים בהיתקלות ברצועת עזה.

רב-סמל ראשון אוהד שמש הועלה מדרגת רב-סמל לדרגת רב-סמל ראשון לאחר מותו.

הלוויתו של רב-סמל ראשון אוהד שמש תתקיים היום בשעה 15:30 בחלקה הצבאית של בית העלמין במזכרת בתיה. דובר צה"ל מעביר את בקשת המשפחה להימנע מסיקור תקשורתי.

הלוויתו של סמל-ראשון יובל הימן, לוחם בגדוד "גפן" , בן 21 מאפרת, תיערך היום (ג'), כ"ד בתמוז תשע"ד, 22 ביולי 2014, בשעה 11:00 בבית העלמין בהר הרצל, בחלקה הצבאית. דובר צה"ל מעביר את בקשת המשפחה להימנע מסיקור תקשורתי.

הלוויתו של רב-סמל בכיר בייניסיאן קסהון, לוחם בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה, בן 39 מנתיבות, תיערך היום בשעה 13:00 בבית העלמין בנתיבות, בחלקה הצבאית.

נפילת רקטה בתחום מבנה חינוך באשדוד, הבוקר. צילום: חטיבת דובר המשטרה
עזה הרוגים צהל מבצע צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד