י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הכי גרוע כבר מאחורינו"

נזקים קשים לחשמל באוקראינה: "יצאו לגמרי מכלל שימוש"

נציג חברת החשמל האוקראינית טוען כי "חלק מהאתרים שתקפה רוסיה – אינם ניתנים לתיקון" • לדבריו, "הנזקים שנגרמו הם חסרי תקדים. ייקח לנו חודשים ואולי שנים לתקן אותם. חלק מהמקומות שנפגעו אפשר לתקן ויש גם אתרים שיצאו לגמרי מכלל שימוש"

נזקים קשים לחשמל באוקראינה: "יצאו לגמרי מכלל שימוש"
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

גם בליל השנה האזרחית החדשה 2023 נמשכו הפגיעות המאסיביות של צבא רוסיה במטרות תשתית ומטרות אזרחיות באוקראינה. בתמונה שדלפה לרשת נראה אחד המל"טים שתקפו בלילה שבין מוצ"ש לראשון על אדמת אוקראינה כשעליו הכיתוב "נובי גוד שמח".

גורמים רשמיים באוקראינה דיווחו כי הנזקים במתקפה הם כבדים ביותר. לדברי יו"ר מועצת המנהלים של חברת החשמל האוקראינית ולדימיר קודריצקי: "הנזקים שנגרמו הם חסרי תקדים. ייקח לנו חודשים ואולי שנים לתקן אותם. חלק מהמקומות שנפגעו אפשר לתקן ויש גם אתרים שיצאו לגמרי מכלל שימוש". עם זאת קבע קודריצקי כי "רוסיה מפסידה בשדה הקרב וזו התגובה שלה. אני מאמין שהכי גרוע כבר מאחורינו – גם בתחום האנרגטי".

מנגד, במשרד ההגנה הרוסי מסרו כי מטרת התקיפות הייתה לעצור שיגור של מל"טים מתאבדים משטר אוקראינה לעבר מטרות צבאיות ברוסיה. בשבועות האחרונים ביצעה אוקראינה שתי פעולות שיגור מוצלחות מבחינתה בבסיס צבאי רוסי סמוך לעיר אנגלס. בתקיפות האוקראיניות נהרגו כמה חיילים רוסים. כעת גורס צבא רוסיה כי "הצליח למנוע מתקפות אוקראיניות נוספות".

בתוך כך, חיל האוויר האוקראיני דיווח כי השמיד בלילה שבין מוצ"ש לראשון בן חגגו בעולם את כניסת השנה החדשה - 45 כטב"מים מתאבדים מתוצרת איראן ששיגרה רוסיה לעבר אוקראינה - 32 אחרי חצות ו-13 בשבת בערב.

עוד נמסר מצבא אוקראינה כי ביממה האחרונה שיגרה רוסיה 31 טילי שיוט וביצעה 12 תקיפות אוויריות ברחבי המדינה. במהלך אותו לילה נשמעו פיצוצים ואזעקות בקייב ובאזורים אחרים במדינה, ובבירה נשמעו במשך כארבע שעות אזעקות המתריעות על תקיפות אוויריות של הצבא הרוסי.

הפסקת חשמל חברת חשמל כבלי חשמל קריסת חשמל מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד