כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

צפו: שרי הממשלה ביקרו בחפ"ק מד"א בדרום

בין המבקרים: שר הפנים, שרת הבריאות, השר לביטחון פנים, שר התקשורת, השר להגנת הסביבה, יו"ר האופוזיציה ויו"ר ש"ס

צפו: שרי הממשלה ביקרו בחפ"ק מד"א בדרום

שורת שרים בכירים ביקרו במהלך השבוע האחרון בחפ"ק מד"א באשדוד ועקבו מקרוב אחר עבודת הקודש של עובדי ומתנדבי מד"א הפועלים יום ולילה תחת אש למען הצלת חיי אדם בישראל.

בין השרים שביקרו בחפ"ק מד"א, שר הפנים גדעון סער, שרת הבריאות יעל גרמן, השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ, שר התקשורת וחבר הקבינט גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, שרת התרבות לימור לבנת, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו"ר ש"ס הרב אריה דרעי.

לאחר הסיור בתחנה ובמוקד המרחבי הנמצא בתוכה סיירה שרת הבריאות יעל גרמן גם במשאית החפ"ק המתקדמת של מד"א, שם הוסברו לשרה יכולותיו של הרכב המתקדם והטכנולוגיות החדשניות שהותקנו בו. "המשאית, על שלל יכולותיה, היא אחד מלקחי אסון הכרמל. היא מאפשרת פעילות מלאה גם בשעות חירום קשות, ובמצבים שבהם יש צורך לפעול בזירות שנפגעו בצורה קשה במיוחד", נאמר בסקירה.

בפתח ביקורה בתחנה, שוחחה השרה גרמן עם עובדי ומתנדבי התחנה ועקבה מקרוב אחר היכולות הטכנולוגיות של מד"א.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, סקר בפני השרה את פעילות כוחות מד"א בכל הגזרות בארץ, ודיווח על כמות הנפגעים שטופלה בידי הכוחות בשבוע החולף. עוד סקר המנכ"ל את סדר עבודת הכוחות בחירום, והסביר כי כוחות מד"א מבצעים סריקות נרחבות בכל אזורי הנפילה, על מנת לוודא כי כל הפצועים והנפגעים טופלו במהירות האפשרית.

שרת הבריאות, יעל גרמן, אמרה במהלך ביקורה: "הקשר שלי עם מד"א רציף, הן בשגרה והן בחירום. אין ספק שאתם כוח החלוץ מס' 1 של מדינת ישראל, ובאתי הנה כדי לומר לכם- כל הכבוד! אתם עושים עבודה בלתי רגילה, ואני מודה לכם- בשמי, בשם משרד הבריאות ובשם ממשלת ישראל. אני רואה כיצד אתם מגיעים לכל מקום בזמן, ולעיתים אפילו טרם התקבלה הקריאה. הסריקות שאתם מבצעים, מצילות חיי אדם . יישר כוח לכולכם", אמרה השרה.

שר הפנים גדעון סער אמר לאחר שביקר ממושכות בחפ"ק וקיבל סקירה מקיפה: "אתם עושים עבודה חשובה וקשה מאוד, וכל שנותר לי הוא לאחל שלא נזדקק לכם אבל במידה ונזדקק, אני יודע שההיערכות כאן ראויה וטובה. אני רואה שעומדות לרשות מד"א הטכנולוגיות הטובות ביותר להצלת חיים. אני מקווה שנחזור במהירות האפשרית לשגרה".

במהלך ביקורו של השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הוא נחשף לפעילות בזמן אמת של רכב החפ"ק, כאשר התקבל דיווח נפילת רקטה בשטח פתוח באשקלון וניהול האירוע נעשה מתוך רכב החפ"ק עצמו.
השר הביע התפעלותו מהרכב הייחודי, ואף זכה לקבל לידיו שכפ"ץ שעליו מתנוסס תוארו מידי מנכ"ל מד"א. "אתה האיש שהוביל את פרויקט 'כיפת ברזל' וסייעת להגן על כל אזרחי ישראל. האפוד הזה הוא המעט שאנחנו יכולים להחזיר, על מנת שיגן עליך", אמר מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין.

"אני יוצא מכאן הרבה יותר שקט ורגוע, בידיעה שאזרחי ישראל נמצאים בידיים טובות", אמר השר עמיר פרץ בתום הסיור. "במלחמות כמו זו שאנו חווים כעת, העורף הוא החזית ומד"א הופך לגורם מאוד משמעותי והוא מהווה את אחת התשובות המוחצות שיש לישראל כנגד אויביה. כוחות מד"א, לצד כל כוחות הביטחון, מאפשרים להנהגה את מרווח הנשימה שלו היא זקוקה על מנת לנהל את המערכה ברגיעה ובקור רוח. תודה לכם", סיכם השר פרץ.

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, סיירה במוקד המרחבי של מרחב לכיש הממוקם בתחנה, שמעה סקירה נרחבת על היערכות ופעילות הכוחות לאורך כל ימי המבצע ואף ביקרה במשאית החפ"ק המתקדמת של מד"א, שהוצבה במקום.

״לצוותי מד״א יש מוטיבציה אדירה ואורך נשימה להגיע ולטפל בכל קריאה וקריאה. יש לנו גם פאראמדיקים שגויסו ונמצאים בחזית וליבנו כל הזמן איתם. מד״א ערוך לכל אפשרות ונמשיך לתת מענה מלא לכל צורך רפואי או הומניטרי״, אמר מנכ״ל מד״א, רמ״ג אלי בין.

חבר הקבינט שר התקשורת גלעד ארדן נפגש במהלך ביקורו במד"א עם חמשת הרופאים שהגיעו מצרפת לישראל במטרה להצטרף ולסייע לכוחות מד״א. השר ארדן הביע את הערכתו לרופאים וביקש מהם לבחון את האפשרות לעשות ׳עלייה׳ לישראל ולהצטרף באופן קבוע לכוחות הרפואה הישראליים.

״אני מאוד שמח וגאה לבקר כאן ורוצה להודות לכם, על העבודה שאתם עושים 24 שעות ביממה. אני מגיע לכאן אחרי ביקור בבית החולים ברזילי באשקלון, שם ביקרתי את החיילים הפצועים. בחזית באמת מתחוללים קרבות קשים ואני חייב לומר, גם כשר להגנת העורף לשעבר וכמי שמכיר את מערך החירום של מדינת ישראל, שאנחנו תמיד יודעים שכאשר הקריאות של אזרחי המדינה מגיעות למד"א, אנחנו יכולים להיות שקטים. נבנתה כאן מערכת מרשימה שנועדה לתת מענה מיידי לכל שיחה, לכל אזרח ואזרחית שנמצאים במצוקה ואנחנו יודעים שהטיפול הוא הכי מסור, הכי מקצועי והכי מהיר שיכול להיות. האמצעים שלכם, היכולת שלכם באמת לתפקד תחת כל מצב והיכולת לרתום רופאים מתנדבים שיגיעו מרחבי העולם כדי להתגייס ולסייע לרפואה הדחופה- הם חלק מרכזי בחוסן הלאומי של אזרחי מדינת ישראל וגם שלי כחבר קבינט וחבר ממשלה. אין לי מילים להביע את הערכתי אליכם. אני מבקש להודות לכם, מתנדבות ומתנדבי מד"א ועובדי הארגון המופלא הזה, תמשיכו להציל חיים, אנחנו מצדיעים לכם, זקוקים לכם ואוהבים אתכם״, סיכם השר את הביקור במד״א.

יו"ר ש"ס ח"כ הרב אריה דרעי שביקר אף הוא בחפ"ק מד"א בדרום וזכה לתדרוך מקיף הביע התפעלות מהפעילות ואמר: "כוחות מד"א עושים עבודת קודש בהצלת חיי אדם, ומחרפים את נפשם גם תחת אש וזה ראוי לכל שבח".

























ביקור מדא גלריה שרים חפק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד