י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"פוגע בחלשים"

ביטול המס על השתיה המתוקה עורר עימות בוועדת הכספים | צפו

ועדת הכספים דנה הבוקר בהחלטתו של שר האוצר הנכנס, בצלאל סמוטריץ', לבטל את המס הגבוה על שתיה ממותקת וחד פעמי | חברי האופוזיציה תקפו כי מדובר בהחלטה שתפגע קודם כל במגזר החרדי | צפו

ביטול המס על השתיה המתוקה עורר עימות בוועדת הכספים | צפו
גפני בוועדת הכספים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ויכוח סוער פרץ הבוקר (שני) בפתח דיון ועדת הכספים סביב החלטת שר האוצר הטרי בצלאל סמוטריץ׳, על ביטול המיסוי על שתייה ממותקת וכלים חד פעמיים שנעשה בממשלה הקודמת על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן.

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) אמר בדיון "עפ"י הפרסומים ישראל מובילה את העולם בקטיעת רגליים, העלות המשקית של התחלואה מגיעה ל-10 מיליארד ₪, אחוזי הסכרת אצל הערבים והחרדים גבוה מהאוכלוסייה הכללית, עפ"י הנתונים אחרי הטלת המס על משקאות ממותקים, הצריכה ירדה ב-22 אחוז. צריכת הכלים החד פעמים בישראל היא פי 5 מהמשפחה הממוצעת בעולם, חלקיקי הפלסטיק לא נעלמים, הם מגיעים לגוף הילדים שלנו וגורמים למגוון מחלות. בשנה האחרונה נרשמה ירידה של 18 אחוז ברכישת כלים חד"פ, ביטול המס פוגע בסביבה ובבריאות, הממשלה החדשה והנקמנית", תוך שהוא מאשים כי "במקום לטפל ביוקר המחייה היא עושה סיבוב על הציבור, אני מבטיח שנלחם במהלך".

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) הוסיף לדברי חברו "אני לא עיוור לצרכי משפחות מרובות ילדים, אבל צריך בעיני לשים את הדגש במקום. אני מבקש לקיים פה דיון על הנושא של ביטול המס על החד פעמי והשתייה המתוקה. ההחלטה תפגע בשכבות החלשות".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני השיב לביקורת ואמר "הממשלה הקודמת באמת דאגה לאוכלוסייה החרדית? לכן הם ביטלו את מעונות היום לאוכלוסייה הזו". ח"כ ינון אזולאי השיב למבקרים: "אני מצטרף לחברי, שכואבים ברגישות את כאב האוכלוסייה החרדית, אבל בשנה וחצי האחרונות פגעו בילדים שלנו, זרקו אותם. אל תדאגו לילדים שלי".

בעקבות דבריו של אזולאי פרץ ויכוח בין חברי הכנסת בנושא התנהלות הממשלה הקודמת כלפי המגזר החרדי אך לא סוכם אם יקויים דיון בנושא בוועדת הכספים.

חד פעמי שתיה מתוקה מס ועדת הכספים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד