י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אומן: נמנעה נתיחת גופתו של יוסף חי טובול ז"ל

גופתו של יוסף חי משה טובול ז"ל, שנהרג אתמול בהתהפכות רכבו תובא מחר לקבורה בישראל • הלילה: ההלוויה באומן

ההרוג יוסף חי משה טובול ז"ל
ההרוג יוסף חי משה טובול ז"ל

לאחר מאמצים מרובים שהפעילו עסקני אוקראינה, נמנעה נתיחת גופתו של יוסף חי משה טובול ז"ל בן ה-27, שנהרג אמש (ב) בתאונה קשה - בעת שהתהפך עם רכבו באוקראינה.

שמעון בוסקילה, מעסקני ברסלב, והרב שאול הורביץ, שליח חב"ד בויניצא, פעלו מול הרשויות והשיגו את הויתור על נתיחת גופתו של המנוח.

‏ארונו של המנוח יגיע אחר הצהריים מהעיירה הייסין לכיוון אומן שם תיערך אשכבה מצומצמת בציון רבי נחמן מברסלב במקום יקראתו 'תיקון הכללי' ולאמר מכן תונח בקירור עד השעה 2:00 בלילה, אז תצא ההלוויה לקייב דרך הציון ודרך בית משפחת טובול ברחוב פושקינא 21A.

ארונו של הנפטר יוטס מקייב לישראל מחר בשעה 10:00 בבוקר, העסקנים באומן מבקשים מבני הקהילה לבוא להיפרד מהמנוח ז״ל. וכן להשתתף בהלוויה שתיערך הלילה.

כזכור, אמש לאחר שחזר מקברו של רבי נתן מברסלב, התהפך רכבו של יוסף חי ז"ל והוא נמצא לאחר כמה שעות על ידי כוחות ההצלה את ללא רוח חיים.

בעקבות פטירתו הטראגית פורסמה היום הודעה באומן: בו התבקשו הבעלי העסקים לסגור את החנויות ולהודיע על ביטול מלאכה, "תושבי אומן היקרים. בעלי העסקים וכדו׳: אנו מכריזים על יום ביטול מלאכה עד שגופת האברך היקר תעלה למטוס, לא פשוט האסונות שרודפים אותנו בחודשים האחרונים. השיבנו ה׳ אליך ונשובה", נכתב במודעה.

עסקני חסידות ברסלב מבקשים להודות לשגרירות ישראל באוקראינה ולקונסול שוקי קרחמל שפעל מאז היוודע האסון מול הגורמים הממשלתיים באוקראינה, כדי לזרז את הליכי שיחרור הגופה. ‏
אוקראינה אומן טובול יוסף חי משה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד