כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לראשונה בחייו הפוליטיים

סוף לדילמה: מאיר פרוש יושבע לכהן כשר בממשלה, עוד הערב

סוף סוף: אחרי אינספור התלבטויות והתחבטויות לכל אורך התקופה האחרונה, ואחרי שנים ארוכות במגרש הפוליטי, יושבע מאיר פרוש לשר בממשלה, זאת בהסכמת המועצת החסידית | פרוש יכהן במשרד ירושלים ומסורת ובמקביל יהיה אחראי במירון, על יישום מסקנות ועדת החקירה

סוף לדילמה: מאיר פרוש יושבע לכהן כשר בממשלה, עוד הערב
מאיר פרוש צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לראשונה: מאיר פרוש ימונה לשר בממשלה במשרד ירושלים ומסורת ויהיה אחראי ליישום מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לאירועי אסון מירון, בשעה זו מאשרים שרי הממשלה את המינוי שיבוא בהמשך היום לאישור הכנסת.

בשבוע שעבר התחבט פרוש במינוי, תוך שהוא העדיף לכהן כסגן שר תחת יצחק גודלקנופף שיכהן גם כשר לענייני ירושלים לצד משרד הבינוי והשיכון ושר במשרד ראש הממשלה, אלא שוועדת החקירה קבעה כי רק שר יכול להיות אחראי על הילולת מירון כפי שנקבע במסקנות הבניינים.

בימים האחרונים ערך חבר הכנסת מאיר פרוש סבב רבנים וחברי מועצת גדולי התורה ובסופה נפלה ההכרעה כי לראשונה מאז נכנס לתפקיד פוליטי, יכהן כשר בממשלה עם אחריות מלאה על משרדו, המשרד לענייני ירושלים שיוקם מחדש והמשרד לענייני מסורת שתפעל כמנהלת חדשה. 

נציין כי עד לפני כמה שנים ב'אגודת ישראל' סירבו לקחת תפקידי שרים בממשלה, אך בעקבות מצבו המשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו האוסר עליו לכהן כשר ובעקבות עתירה לבג"צ נגד מינוי סגן השר דאז יעקב ליצמן שלא יכל לכהן הכריעו מועצת גדולי התורה החסידית כי ניתן יהיה לכהן כשרים. 

בשעה זו הממשלה מאשרת במשאל טלפוני את מינויו של מאיר פרוש לשר בממשלה כשר לענייני ירושלים ומסורת, אחר הצהרים יגיע המינוי לדיון ולאישור הכנסת ובסיומו יושבע פרוש לראשונה לשר בממשלה, בין היתר יקבל זכויות חדשות של אבטחה של יחידת 'מגן' של השב"כ באם יהיו נגדו איומים וכן עמדת שמירה קבועה מחוץ לביתו. 

 

מאיר פרוש שר מועצת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד