כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מאחורי הקלעים

חשיפה | פרוש ניסה לשכנע את ועדת החקירה "קשה לי מצפונית לכהן כשר"; השופטת התעקשה

לאורך סופה"ש פעל פרוש להימנע מהשבעתו לשר ולקבל אחריות על הילולת מירון גם בשבתו כסגן שר | פרוש כתב לוועדת החקירה לחקר האסון במירון: "קשה לי שאיני הולך בדרכי אבי" | ועדת החקירה דחתה את בקשתו, וקבעה כי הוא חייב לכהן כשר בממשלה | חילופי המכתבים נחשפים 

חשיפה | פרוש ניסה לשכנע את ועדת החקירה "קשה לי מצפונית לכהן כשר"; השופטת התעקשה
מאיר פרוש צילום: Leib Abrams/Flash90

לאורך סוף השבוע ניסה חבר הכנסת מאיר פרוש להימנע מלכהן כשר בממשלה ובכל זאת לקבל לידיו את האחריות להילולה במירון. באופן מסורתי כיהנו ב'אגודת ישראל' רק סגני שרים, אך מצב משפטי של ראש הממשלה שאינו יכול לכהן כשר עם כתבי האישום נגדו גרם לביטול מוסד 'סגן שר במעמד שר', מה שאילץ גם את מועצת גדולי התורה החסידית לאשר לנציגי 'אגודת ישראל' לכהן כשרים כפי שהורו כבר בימיו של השר לשעבר יעקב ליצמן שכיהן לראשונה כשר אגודאי. 

כוונתו של פרוש הייתה לכהן כסגן שר תחת יצחק גולדקנופף שכבר מונה לשר במשרד השיכון ובמשרד ראש הממשלה. בשבוע שעבר, בזמן השבעת הממשלה, ביקש חבר הכנסת מאיר פרוש לדחות את השבעתו כדי לבחון אפשרות לכהן כסגן שר, אך הסמכויות שביקש לקבל לידיו לצורך יישום מסקנות וועדת החקירה בהילולת מירון, דורשות למנות דווקא שר כאחראי מה שהקשה עליו לכהן בתפקיד סגן שר.

'בחדרי חרדים' מפרסם כי במטרה להימנע מלכהן כשר, שיגר אתמול (ראשון) חבר הכנסת פרוש מכתב לחברי ועדת החקירה לחקר אסון מירון וביקש כי יבחנו את דרישתו לטפל בהילולת מירון עם הסמכויות הדרושות גם בתפקיד סגן שר, אלא שאלה דחו את בקשתו. במכתב חוזר הודיעה יו"ר הוועדה השופטת דבורה ברילנר כי אין דרך לקבל את הסמכויות בתפקיד סגן שר: "המלצות הביניים מדברות בעד עצמן ואיננו מוצאים מקום להוסיף עליהן בעת הזו".

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע המכתב המלא באמצעותו ניסה ח"כ פרוש לשכנע את חברי הוועדה להיעתר לבקשתו לקבל את הסמכויות על מירון גם במעמד סגן שר. פרוש ציין כי כבר בעבר כיהן כסגן שר במעמד שר במשרד השיכון, תוך שהוא מסביר כי בניגוד לש"ס שבכיריה מכהנים כשרים כשאר המפלגות, "הרי שבמפלגת אגודת ישראל ודגל התרוה המהוות יחד סיעת יהדות התורה הדעות חלוקות". 

עוד הוא הוסיף: "כבן לח"כ ותיק מאגודת ישראל הרב מנחם פרוש ז"ל שגם הוא שימש כסגן שר העבודה והרווחה מעמד שר, קשה לי לשנות את דרך התנהלותו, שהתבססה על חוות דעת של גדולי ישראל שהיו בדור הקודם, ומאוד קשה לי להיות במצב שאיני הולך בדרכו, ומצפונית, זה מאוד מפריע לי", כך במכתב שתוכנו המלא מתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

פרוש מציין במכתבו כי הוצעו שתי תחלופות דרכן יוכל לכהן כסגן שר ולקבל את האחריות בנושא הילולת מירון, או שגולדקנופף יכהן כשר ופרוש כסגנו והוא יהיה זה שיבצע בפועל את מסקנות ועדת החקירה בנושא מירון, או לחלופין שיקבל את האחריות גם כסגן שר. פרוש הציג במכתב רקורד של ניסיון בתפקידים ציבוריים בעבר ולכן טען כי יש לו את הניסיון הדרוש לקבל האחריות גם בתפקיד סגן שר, אך כאמור בקשתו נדחתה.

 

מאיר פרוש שר ועדת חקירה ממלכתית אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד