י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מסע החסד נמשך: החרדים נושאים בנטל הסיוע

בעוד המועצה הדתית בירושלים ועמותת 'קרן הילד' דואגים לשלום הילדים, יצאו מתנדבי 'הכל מהלב' לחלק מזון לחיילים

מסע החסד נמשך: החרדים נושאים בנטל הסיוע

עוד ועוד ארגונים ומוסדות מצטרפים ליוזמות חסד שונות, לרגל המלחמה העקובה מדם בדרום:

יוזמה מקורית של יו"ר חבר המועצות הדתיות שלמה תנעמי ויו"ר המועצה הדתיות בירושלים יהושע ישי, אירחה השבוע מאות ילדים ומשפחות מהדרום שהגיעו לבלות בירושלים על מנת לקחת הפוגה ממטחי הטילים בדרום.

מי שעומד מאחורי הרעיון הוא יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי. בשבוע שעבר פנה ישי ליו"ר חבר המועצות הדתיות שלמה תנעמי וביקש ממנו ליזום יחד איתו את הפרויקט לאירוח כל עובדי המועצות הדתיות ומשפחותיהם העובדים בדרום.

בעקבות שיתוף הפעולה, ביקרו השבוע בני המשפחות שהגיעו בשבעה אוטובוסים משדרות, אשדוד, שדות נגב, מרחבים, בני משעון ומקומות נוספים ליום כיף בקיפצובה וגן החיות התנכ"י בירושלים.

לדברי תנעמי: "עובדי שירותי הדת ממשיכים לעבוד ללא הרף עבור תושבי מדינת ישראל וחיילי צה"ל, כאשר בני משפחותיהם כבר יצאו לחופש ונאלצים להישאר כל היום בבית בשל האזעקות וירי הטילים הבלתי פוסק".

אחת הילדות, הילה חדד, סיפרה בגן החיות התנכ"י כי היא מפחדת לצאת לשחק בדרום. אמא של הילה סיפרה כי מדובר בהצלה של ממש. "תראה את הילדים הקטנים שלנו פה. הם היו כלואים בבית 24 7. אנחנו צריכים לחשב כל תנועה שלנו. כל הליכה לשירותים ומקלחת".

לדברי יהושע ישי, "המטרה שלנו היא לאפשר לעובדי המועצות הדתיות להתרענן לצורך המשך העבודה. אי אפשר לעבוד בשקט כשהילדים בבית ולכן יזמנו את הפרויקט הזה".

סגן השר לשירותי דת אף הגיע לתמוך במשפחות עובדי המועצות הדתיות ואמר לילדים כי הוריהם פועלים בשליחות קודש על מנת שעם ישראל יוכל להמשיך לגדול ולנהל את שגרת חייו.

קרן הילד מוציאה את הילדות לנופש
חמישים ילדות בסיכון מבני ברק יצאו למחנה נופש במרכז החינוכי 'אור חדש' ברכסים, ביוזמת הגאון הרב משה תנעמי. המחנה אורגן והופק על ידי עמותת 'קרן הילד' ומטעמו.

הילדות הגיעו בתחילת השבוע למספר ימי כיף, הפוגה שקטה מהאזעקות בגוש דן, ובמסגרת זאת נהנות מפעילויות חברתיות וחינוכיות על ידי מדריכות מנוסות ומקצועיות. יצוין כי המדריכות מלוות את הילדות בהתנדבות מלאה, ומפעילות אותן במשך כל שעות היממה. הפעילות המרגשת זכתה לכינוי 'מחנה החסד'.

המרכז החינוכי 'אור חדש', מיסודו של הגאון הרב משה תנעמי והרב יהודה מלמד, מארח את 'מחנה החסד' ואף העמיד לרשות הבנות את הבריכה המשופצת שזה עתה נחנכה - לאחר שהושקע בה מיליון וחצי שקל - להנאה מושלמת.

הגאון הרב משה תנעמי, אשר יזם את 'מחנה החסד', אומר כי הוא שמח שהגיעה לידו הזכות לארח בקריית 'אור חדש' עשרות בנות בסיכון ולסייע לעמותת 'קרן הילד' שעושה עבודת קודש.

לדבריו, "דווקא בימים אלה, בעיצומה של מלחמה, מגיע לילדות לקחת הפוגה מהאזעקות באזור גוש דן, לנפוש בקריית 'אור חדש' הפסטורלית ולשאוף קצת אוויר הרים צלול. תלמידות התיכון וחטיבת הביניים של 'אור חדש' נמצאות בחופש ולכן זה היה אך טבעי שנפתחת את דלתותינו בפני מחנה החסד של קרן הילד".

צפו: מתנדבי ארגון 'הכל מהלב' בחלוקת מזון לחיילים ולתושבי הדרום
בשתי חזיתות: ארגון 'הכל מהלב' שעל ידי קהילת גנזי יוסף, במקביל למתנדבים שמחזקים ומרוממים את רוחם של החיילים בדרום לא ביטלו בימים טרופים אלו גם קייטנה לילדים חולי סרטן בנתניה.

איש החסד והעסקן הרפואי מאיר בלוך, ממנהלי הארגון, מסביר שהמשפחות ביקשו לא לבטל - כי גם כך הם נמצאים בלחץ ובאי וודאות, ובנוסף המלחמה שקשה להתמודד עמה. ולכן גם בימים אלו המתנדבים לא נחים לרגע כדי לשמח את החולים ולעזור להם להתמודד עם המחלה.













חרדים דרום חסד מצרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד