כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הולבשו בלבוש צבאי

פוטין הקיף את עצמו בשחקנים בנאום לרגל השנה החדשה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נראה פעם נוספת כשהוא משתמש בשחקנים במהלך נאום פומבי. הפעם פרצופים מוכרים הולבשו בלבוש צבאי והוצגו בנאום לרגל השנה החדשה. זוכת פרס נובל לשלום מתחה ביקורת על השימוש של פוטין בשחקנים

פוטין הקיף את עצמו בשחקנים בנאום לרגל השנה החדשה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הקיף את עצמו בשחקנים בתשלום בנאום השנה החדשה שלו. פוטין הפרנואיד הופיע כשלצידו "חיילים", שלמעשה הם שחקנים, לאחר שכמה פרצופים מוכרים נצפו בין החיילים. בין הדמויות היו חיילים רוסים שלכאורה נלחמו באוקראינה במהלך הפלישה העקובה מדם שהחלה בפברואר האחרון, אך כמה פרצופים מוכרים הופיעו בין "החיילים".

הפנים המוכרות היו הרקע לנאומו המבשר רעות של פוטין, אם כי אותם פרצופים נראו עם פוטין פעם אחר פעם בשורה של נאומים פומביים אחרים. תמונה אחת כזו הציגה אישה שנצפתה ברקע נאום השנה החדשה, האישה נראתה גם בתחילת השנה שעברה על סיפון ספינת מלחמה, כך דווח ה'דיילי סטאר'.

עוד כ-20 דמויות שכביכול היו חייליו של פוטין הופיעו שוב, חלקן עם מדליות שונות כשהן בלבוש צבאי. הטענות על שימוש בשחקנים שעומדים מאחורי פוטין במהלך נאומו שודרו בעקבות ביקורת של זוכת פרס נובל לשלום, אולכסנדרה מטווייצ'וק. זוכת הפרס המתחה ביקורת על השימוש של פוטין בשחקנים, מה שעשוי להסביר את הפרצופים המוכרים בתעמולה הרוסית.

מטווייצ'וק אמרה: "פוטין רצה לחקות את זלנסקי, שהגיע לחיילים האוקראינים בבחמוט. אבל אחרי עשרה חודשים של מלחמה בקנה מידה מלא, אפילו שחקנים נמצאים במחסור ברוסיה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין שחקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד