כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"כל מה שנכון נמצא תחת התקפה"

לפיד תקף במליאה: "הממשלה מפרקת את יסודות החיים המשותפים שלנו"

ראש האופוזיציה לפיד נאם במליאה בדיון על הצעות אי אמון שהגישו מפלגות האופוזיציה: "אלו ימים קשים. ימים קשים דורשים אנשים קשים". לדבריו: "אם נעבוד יחד, נלחם יחד, הממשלה הזו לא תחזיק מעמד"

לפיד תקף במליאה: "הממשלה מפרקת את יסודות החיים המשותפים שלנו"
לפיד בנאומו צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

מליאת הכנסת קיימה היום (שני) דיון בהצעות אי האמון שהגישו סיעות יש עתיד והמחנה הממלכתי.

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד נימק את הצעת אי האמון שהגישה סיעת יש עתיד ואמר: "יש תקופות כאלה בחייה של כל מדינה. תקופות שבהן כל מה שנכון וראוי ומאוזן וסביר נמצא תחת התקפה. ההתקפה הזו לא תפסק מעצמה. הם לא יעצרו. הם לא יתאהבו פתאום בדמוקרטיה. הם לא יראו את האור ויגיעו למסקנה שהם מאמינים בערכים הליברלים של מגילת העצמאות".

לפיד הוסיף: "סמוטריץ' בן גביר ודרעי ימשיכו כל עוד אף אחד לא יעצור בעדם. אם לא תהיה התנגדות, הם לא יאטו, הם יכפילו את הקצב. אם לא יקומו אנשים שיגידו, "אנחנו לא מוכנים לזה", מבחינתם זה אישור לעוד כפיה דתית, עוד שתלטנות לאומנית, עוד ריסוק של שלטון החוק בישראל.

ב-75 שנות קיומה של ישראל המודרנית, מעולם לא היה ספק לגבי השאלה אם היא תהיה מדינה דמוקרטית. עכשיו יש. יותר מספק. במאה העשרים ואחת דמוקרטיות לא נופלות, הן נשחקות. עוד קצת ועוד קצת, ואז מהר והרבה. אנחנו בשלב המהר והרבה", טען לפיד.

לדברי לפיד: "הדבר היחיד שיעצור את זה – זה אם תהיה התנגדות. אני לא קורא כמובן לעבור על החוק, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לציית כמו אוטומטים לממשלה שמפרקת את יסודות החיים המשותפים שלנו.

אלו ימים קשים. ימים קשים דורשים אנשים קשים. אנשים שלא מוותרים בקלות. שיודעים במה הם מאמינים ומוכנים להיאבק על זה. אנחנו צריכים לעמוד באתגר הזה. הדרך הנכונה לעמוד בו – חברי באופוזיציה - היא לעמוד בו יחד. אם נעבוד יחד, נלחם יחד, נחבר את הכנסת והרחובות והרשויות המקומיות, הממשלה הזו לא תחזיק מעמד".

יש לא מעט דברים שאנחנו יכולים לעשות, אמר לסיום לפיד, "לפני שנתיים היתה פה קואליציה של 72 ח"כים, לא 64. היו לה כל הסיבות בעולם להמשיך, אבל היא נפלה. כי שמנו מולה על השולחן את הערכים הנכונים. עשינו את זה פעם אחת, הפלנו ממשלה רעה והקמנו ממשלה טובה. נדע לעשות את זה גם הפעם. המתכון הוא נחישות, עבודה חכמה, והיכולת לאחד כוחות".

יאיר לפיד הצעת אי אמון מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד