י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מצור אווירי: הופסקו טיסות החברות הזרות לישראל

החברות האמריקניות השביתו את טיסותיהן לישראל • הצטרפו אליהן החברות האירופאיות והקנדיות • הסיבה: הרקטה על יהוד

צילום: ויקיפדיה
צילום: ויקיפדיה

רשות התעופה האמריקאית (FAA) הורתה הערב (ג') על הפסקת כל הטיסות האמריקאיות לישראל למשך 24 שעות, וזאת בשל רקטה ששוגרה הבוקר לעבר יהוד, ששרידיה נחתו על בית בעיר וגרמו להרס רב.
מוקדם יותר היום דווח כי חברות התעופה דלתא איירליינס ו-US איירליינס האמריקאיות הפסיקו היום לטוס לישראל וממנה עד להודעה חדשה. בכך הן מצטרפות לקורייאן אייר ונורוויג'יאן אייר, שהודיעו אף הן על הפסקת הטיסות לישראל בשל המצב הביטחוני.

אל החברות מצטרפות גם חברות אירופיות כולל לופטהנזה, איר-פראנס ו-KLM.

דלתא איירליינס מסרה בהודעתה כי החליטה על כך בתיאום עם רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA), שכאמור עצרה זמנית את הטיסות האמריקאיות לישראל, וזאת כדי להבטיח את בטיחות וביטחון הנוסעים והעובדים שלה.

במסגרת החלטתה זו, טיסת דלתא 468, בואינג 747, מ-JFK עם 273 נוסעים ו-17 אנשי צוות, הוסתה היום לשדה התעופה שארל דה גול בפריז, וזאת אחרי שהתקבל דיווח על ירי רקטה על יהוד הסמוכה לנתב"ג.

עוד נמסר כי דלתא פועלת למציאת טיסות חלופיות לנוסעים שהיו אמורים לטוס עימה היום. "דלתא ממשיכה לעבוד בצמוד לרשויות האמריקאיות וגופים ממשלתיים אחרים כדי לבחון ולהשגיח על המצב. כל נושא תנאי שינויי הטיסות לטיסה לתל-אביב הינו בתוקף ומפורסם באתר החברה", נמסר.

גם חברת התעופה האמריקאית יונייטד (לשעבר קונטיננטל) הודיעה כי כל טיסותיה מבוטלות ב-24 השעות הקרובות, וכי הטיסה שהייתה אמורה לצאת הלילה בחצות תצא מישראל ריקה.

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בעקבות כך כי לא מדובר בהחלטה של ממשלת ארה"ב אלא בהודעה של שתי חברות תעופה, שהחליטו על דעת עצמן לבטל טיסות שתוכננו לנחות הערב בישראל.

משרד התחבורה, באמצעות רשות התעופה האזרחית, פועל להסביר לחברות כי נתב"ג בטוח להמראות ונחיתות. שר התחבורה, ישראל כץ, קרא הערב לחברות התעופה האמריקאיות לשוב למסלול טיסות תקין ונורמלי, וציין כי נתב"ג בטוח, ואין כל חשש לביטחון המטוסים והנוסעים. לדבריו, "אין כל סיבה שדווקא חברות אמריקאיות יפסיקו את הטיסות ויתנו פרס לטרור".

מאיגוד הטייסים נמסר בתגובה לביטול הטיסות לישראל: "חשוב לנו שתושבי מדינת ישראל יידעו שיש להם על מי לסמוך. בדיוק כעת ניכר יותר מכל היתרון של הטייס הישראלי, שטס וימשיך לטוס אל ישראל וממנה בכל מצב. לא רק כשהכול טוב ונעים ונוח בשמיים פתוחים, אלא גם כעת ברגעי משבר, מול אתגרים וניסיונות האויב לשבש את חיי תושבי מדינת ישראל.

"לצערנו, ברגע האמת, חברות זרות וטייסים זרים מקפלים את הזנב ונמנעים מלטוס לישראל - כי אולי נוח להם לעשות כך. במקרים אלה נוהגות החברות הישראליות הבינלאומיות להוסיף טיסות אל ישראל וממנה, דבר שגורם לעומס רב על הטייסים המסחריים. לכן, נוצר צורך מהותי לאייש טיסות בלתי צפויות אלה, בכדי לחפות הן על ביטול הטיסות הזרות והן על הצורך לשמר את טיסות הנוסעים והמטענים.

"לפיכך, לאחר פתיחת מבצע 'צוק איתן', נערכנו למקרים שבמסגרתם טייסים זרים וחברות תעופה זרות יסרבו לטוס לישראל ולמנוע מצבים בהם ישראלים 'יתקעו' בחו"ל וטיסות יבוטלו".

דובר רש"ת: בעקבות הידיעה על הפסקת הטיסות של החברות האמריקאיות הערב לישראל יתכן וחברות נוספות יחליטו שלא להמריא ולנחות בישראל הערב. ההחלטה של החברות האמריקאיות היא ל 24 שעות . אנו קוראים לציבור לבדוק בלוח הטיסות בנמל התעופה בן גוריון ובחברות התעופה הנוגועות בדבר. ניתן להתקשר למודיעין נתב"ג 039755555
ישראל טיסה תעופה מצב מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד