י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לקראת הסוף: מתמלא כותל המזרח של ג'רוזלם אסטייטס

מול הביקוש המוסיף והולך לדירות בפרויקט הדגל ג'רוזלם אסטייטס במרכז ירושלים מלאי הדירות האחרונות מתמעט והולך, נותרו אך דירות ספורות בבניינים המיוחדים 6-7 ומסתמן סיום השיווק ב"ה

לקראת הסוף: מתמלא כותל המזרח של ג'רוזלם אסטייטס
מתחם שנלר צילום: באדיבות המצלם

בניינים מיוחדים אלו ממוקמים בשורה המזרחית של ג'רוזלם אסטייטס בסמיכות נוחה למתחם הפאסיליטיס המפנק ומאופיינים בדירות פרימיום גדולות עם אופי ותכנון מיוחד, מפרט משודרג ומרפסות סוכה רחבות ידיים. רבות מן הדירות נהנות מזווית צפייה אל הר הבית, מקום האיר פני המזרח.

בניינים אלו ממותגים גם הם בסדרת 'המטבע היהודי' כ'הרימון' (בניין 6) ו'האתרוג' (בנין 7).

המטבעות היהודיים ההיסטוריים מתקופת בתי המקדש, ממשיכים לייצר חדשות גם בימינו. לאחרונה פורסם כי: "בחפירות שנערכו לאחרונה באתר גבעת העופל שמדרום להר הבית בירושלים נחשפו שרידי מבנה ציבורי מפואר מימי בית שני, שחרב בשנת 70 לספירה. בתוך שכבת החורבן התגלו עשרות מטבעות ברונזה יהודיים מתקופת המרד הגדול ברומאים (66־70 לסה"נ). יוצא דופן ונדיר במיוחד הוא מטבע כסף בערך של חצי שקל מהשנה השלישית למרד, אחד הבודדים מסוגו שנמצאו בחפירות אי־פעם."

מעניין כי המוטיבים המופיעים על מטבע השקל נדמו בעיני רוב מומחי הנומיסטיקה כ'גביע' מהצד האחד ו'ענף ועליו שלושה רימונים' מן הצד השני. אך הרמב"ן במסעו ההיסטורי לארץ ישראל פגש את זקני עכו אשר מסורת בידם כי הצורות המוטבעות על השקל הן 'מטה אהרון' ו'צנצנת המן'. על פי מסורת זו אף הכריע הרמב"ן להלכה כדעת רש"י במחלוקת הראשונים בעניין משקלות הקודש.

אנקדוטה מעניינת בקשר למטבע האתרוג - סמל בניין 7  נוכל למצוא במספר ההדסים המוטבעים על מטבע זה (הדס אחד וערבה אחת) הוא על פי שיטת רבי עקיבא, רבו של בר כוכבא הגיבור היהודי, בניגוד למטבעות של תקופת המרד הגדול של סוף בית שני עליהן מופיע מספר הדסים שונה.

מראשית ייזום ובניית הפרויקט הגדול ג'רוזלם אסטייטס, עומד לנגד עיני היזמים המטען ארוך השנים אשר נושאת העיר הקדושה במרכזה הם פועלים. מכל קצווי תבל יהדות התפוצות נושאת עיניה אל ירושלים ועלינו התפקיד לשמר את עברה ולבנותה בכבוד הראוי לעירו של מלך.

שנלר מתחם שנלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד