כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מפקד מצטיין ואמיץ"

שר הביטחון החליט: האלוף במיל' אייל זמיר ימונה למנכ"ל משרד הביטחון

האלוף במיל' זמיר יחליף את המנכ"ל היוצא אמיר אשל. שר הביטחון גלנט: "איל זמיר הוא מהמפקדים הטובים ביותר שצמחו בצה״ל". זמיר: "מודה על האמון"

שר הביטחון החליט: האלוף במיל' אייל זמיר ימונה למנכ"ל משרד הביטחון
מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר צילום: משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט החליט היום (שני) למנות את אלוף (במיל') אייל זמיר לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון. זמיר ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים בתום הליך חפיפה מסודר עם המנכ"ל היוצא אלוף (מיל') אמיר אשל ולאחר השלמת הליך המינוי ואישורו בממשלה.

אייל זמיר בן ה-57, שירת במשך 38 שנים בצה״ל במגוון תפקידי לחימה ופיקוד בכירים. בתפקידו האחרון בצה"ל, בשנים 2018-2021 שירת כסגן הרמטכ"ל תחת הרמטכ״ל אביב כוכבי. בתקופה זו, ריכז את עבודת המטה למימוש התוכנית הרב שנתית ״תנופה״ וניהל את כלל הסיוע הצבאי למגזר האזרחי בתקופת מגפת הקורונה ובמהלך מבצע ״שומר חומות״.

קודם לכן, בשנים 2012-2015 שימש כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר מכן שימש כמפקד פיקוד הדרום שם הוביל את המערכה לסיכול המנהרות ההתקפיות החודרות מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל ואת ההתמודדות נגד הפגנות הטרור בגדר המערכת שהחלו באפריל 2018.

שר הביטחון, יואב גלנט מסר: "אלוף (מיל׳) איל זמיר הוא מן המפקדים הטובים ביותר שצמחו בצה״ל בדור האחרון, מסלול שירותו מרשים והוא הצטיין בכל תפקידיו. היכרותי עם אייל היא ארוכת שנים, הכרתי מפקד מצטיין ומנהל איכותי - אמיץ, קר רוח, מקצועי וטוב מזג. אני משוכנע כי היכרותו עם המערכת הביטחונית על כל רבדיה תאפשר לו השתלבות מהירה בתפקיד".

המנכ"ל המיועד, אלוף (מיל') אייל זמיר מסר עם הודעת המינוי: "מודה לשר הביטחון יואב גלנט על האמון שנתן בי במינוי זה ומצפה לעבודה המשותפת. למשרד הבטחון תפקיד חיוני בהמשך פיתוח עוצמתה הצבאית, חברתית וכלכלית של המדינה. נפעל בשיתוף פעולה לחיזוק עוצמתו של צה״ל, ארגוני הביטחון, התעשיה והחברה הישראלית. מצפה לעבוד עם עובדי משרד הביטחון, שמהיכרותי רבת השנים עימם, הינם אנשי מקצוע מסורים וחדורי תחושת שליחות. מברך את אמיר אשל, מנכ״ל המשרד המכהן על תרומתו לביטחון ישראל".

משרד הביטחון יואב גלנט אמיר אשל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד