כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסחורה חוסלה

היסטוריה בבני ברק: החנות המיתולוגית נסגרת

נוסטלגיה בני ברקית: חנות הכלים הוותיקה ביותר בעיר בני ברק, שם היה גם מקווה לטבילת כלים חדשים נסגרה בערב חנוכה האחרון. החנות שהייתה פתוחה רק שעתיים ביום נסגרה. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא של החנות המיתולוגית

היסטוריה בבני ברק: החנות המיתולוגית נסגרת
החנות המיתולוגית ברחוב רבי עקיבא צילום: משה ויסברג

אין בני ברקי וותיק שלא מכיר את חנות הכלים המפורסמת הממוקמת ברחוב רבי עקיבא 107, מדובר בחנות עתיקה ולא סתם חנות, אלא חנות שהזמן עצר בה מלכת כמו לפני עשרות שנים.

בערב חנוכה האחרון החנות המיתולוגית נסגרה לאחר חיסול מלאי, למגינת ליבם של הקליינטים הקבועים.

החנות, זכתה לשם 'הכלים של פרידמן' ללא שהיה בכניסה לחנות שלט, למעשה, היא החנות הכי ישנה ברחוב רבי עקיבא ויש אף אומרים מזמן הקמת העיר.

החנות הישנה סגורה ומוכנה להשכרה. 

כל מי שהיה רוכש כלים בחנות היו עוטפים לו אותם בעיתונים, והתור הכי ארוך בחנות מלבד ערבי פסחים היה לרכוש סכין בערב ראש השנה.

ההיסטוריה של החנות ארוכה מאוד שכן היא הייתה שייכת תחילה למשפחת רוטנברג ובעלי החנות הרב פרידמן רכש מהם את החנות ומאז עשרות שנים החנות מתנהלת בזמנים לא זמנים, כלומר הזמנים הם בשעות בין הסדרים בעיקר בכדי לא לגרום לביטול תורה. החנות הייתה פתוחה שעתיים בצהריים ועוד שעתיים בערב.  

בור ה'מקווה' ששם היו טובלים כלים בחצר החנות.

גולת הכותרת של החנות היה ה'מקווה' לטבילת כלים שהיה צמוד לחנות, בעל המקום או הקונים היו יוצאים מדלת צדדית לחצר בכדי לטבול את הכלים שזה עתה רכשו מבלי ללכת למקווה כלים.

מדובר בחנות בין הבודדות בעולם שיש גם מקווה לטבילת כלים. כעת, החנות נסגרה והקליינטים הרבים מחפשים תחליף לרכישת כלי מטבח וסירים.

הכלים שנשארו בחצר מאחור.

הגעלת כלים כלים חנות פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד