כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מסרנו לו ד"ש מבוש"

חייל שלכד את סדאם חוסיין חושף פרטים על המעצר

איש הכוחות המיוחדים של ארה"ב סיפר פרטים חדשים על לכידת סדאם חוסיין על ידי יחידת העילית שלו בראיון מפתיע כמעט שני עשורים לאחר המשימה הסודית. "הוא רק אמר שהוא נשיא עיראק והוא מוכן לנהל משא ומתן"

חייל שלכד את סדאם חוסיין חושף פרטים על המעצר
קווין הולנד (משמאל) בראיון צילום: צילום מסך

מפקד הצבא בדימוס, סמל קווין הולנד, סיפר שצוות כוח הדלתא שלו מהיחידות הטובות בצבא ארה"ב, אמר לנשיא והרודן העיראקי לשעבר אותו לכד לפני 20 שנה, כי "הנשיא בוש שולח את דרישת השלום שלו" כשהוציאו אותו מבור שבו הסתתר מתחת לאדמה ב-2003.

הולנד תיאר את המשימה בפרק ב-7 בדצמבר בפודקאסט לדבריו, הצוות המובחר שלו קיבל "מידע אנושי" שהוביל אותם לחור באדמה בעיירה חקלאית קטנה בעיראק. החור כוסה בשכבת עלים וחול, ונסתם בקלקר כדי לטשטש את מיקומו. היה לו צינור קטן כדי לאפשר לאוויר לזרום, סיפר הולנד. הוא והצוות שלו חשפו וניתקו את החור וראו שהוא מרופד בלבנים כאילו מישהו מתחבא בו. הם השליכו לתוכו רימון ואז שמעו קול מדבר ערבית שהתגבר בהדרגה.

"ואז ידיים יוצאות מהחור וראש גדול עם שיער ואז אנחנו תופסים אותו ומוציאים אותו החוצה - וזה היה, 'טוב, זה הוא', אמר הולנד. הוא הוסיף כי למרות שקיבל את הטיפ על מקום המסתור, הרגע היה סוריאליסטי. סדאם היה חמוש באקדח גלוק 18, חייל נוסף של כוח דלתא - שהולנד תיאר רק כ"טקסני גדול" הוציא ממנו את האקדח, לדבריו. הוא הוסיף שלנשיא לשעבר ג'ורג' בוש יש כעת את האקדח הזה. לאחר מכן ניסה הרודן להתחנן בפני הצוות האמריקאי.

"הוא רק אמר שהוא נשיא עיראק והוא מוכן לנהל משא ומתן", אמר הולנד. "הוא אמר את זה באנגלית". החייל הגיב לסדאם "הזמן הזה עבר אחי", החייל לשעבר אמר שהוא יכל לחוש שסדאם היה רשע רק מנוכחותו.

"אפשר היה להרגיש שהוא פשוט בחור מרושע. הייתה לו נוכחות כזו שהייתה מאוד מטרידה", אמר הולנד. נשיאותו של סדאם התאפיינה בהאשמות רבות על הפרת זכויות אדם, כולל כ-250,000 מקרי רצח. לאחר לכידתו, הוא הועבר למשמורת של ממשלת הביניים העיראקית. הוא נשפט והורשע על ידי בית משפט עיראקי בפשעים נגד האנושות בשל מעורבותו בהרג המוני של מורדים שיעים ב-1982. הוא נידון למוות בתלייה והוצא להורג ב-30 בדצמבר 2006.

ארה''ב צבא ארה''ב סדאם חוסיין עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד