כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפתעה בדיקטטורה

קים ג'ונג און פיטר פקיד צבאי בכיר של צפון קוריאה

רודן צפון קוריאה קים ג'ונג און פיטר את הפקיד הצבאי הבכיר של צפון קוריאה. הבכיר פאק ג'ונג צ'ון נעדר מתמונות רשמיות בפגישה עם קים ג'ונג. הטלטלה בהנהגה מגיעה כאשר ברקע קים מתגבר ניסויי טילים בליסטיים

קים ג'ונג און פיטר פקיד צבאי בכיר של צפון קוריאה
קים ג'ונג און צילום: Pixabay

הרודן הצפון קוריאני קים ג'ונג און פיטר את המנהיג הצבאי הבכיר שלו בשבוע שעבר במהלך פגישה שנתית של סוף השנה האזרחית עם הבכירים במדינה. פאק ג'ונג צ'ון, סגן יו"ר הוועדה הצבאית המרכזית, היה הפקיד הצבאי השני בעוצמתו במדינה, רק אחרי קים עצמו. הוא הוחלף על ידי אחד בשם רי יונג גיל במהלך סדרת פגישות עם הנציבות והוועד המרכזי של קים.

פאק נראה יושב עם חברי ועדה אחרים בתחילת פגישה בשבוע שעבר, אך מושבו בוטל מאז. הוא גם לא נכח בתמונות רשמיות שהמשטר של קים פרסם מהאירוע, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס. הטלטלה בהנהגה מגיעה כאשר קים מגביר ניסויי טילים בליסטיים, קים שיגר עשרות טילים במהלך השנה האחרונה.

ארה"ב, דרום קוריאה ויפן כולן הגבירו את הפעילות הצבאית באזור כתוצאה מכך, מה שהוביל למהלך אגרסיבי יותר שהובילה צפון קוריאה. "הניסיון המטופש של יפן להשביע את תאוות הבצע השחורה שלה - בניית יכולת הפלישה הצבאית שלה בתואנה של מימוש לגיטימי של זכויות הגנה עצמית - לא ניתן להצדקה ולסובלנות", אמר דובר משרד החוץ של צפון קוריאה לתקשורת הממלכתית בדצמבר האחרון.

צפון קוריאה תקפה לאחרונה את יפן על הזוועות שביצעה ברחבי אסיה לפני ובמהלך מלחמת העולם השנייה. המדינה טוענת כעת שיפן מבקשת לחזור לשאיפותיה הקולוניאליות באמצעות הברית שלה עם ארה"ב.

צפון קוריאה קים ג'ונג-און פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד