כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחרי שלפיד התכוון למוכרו

דיווח: נתניהו הורה להכין את מטוס 'כנף ציון' לפעולה

אחרי שראש האופוזיציה לפיד בשבתו כראש ממשלה תכנן למכור אותו, ראש הממשלה נתניהו מתכוון לטוס במטוס 'כנף ציון' שנבנה בעלות של מאות מיליונים ואף הורה להכין אותו לשימוש. הליך שייקח כמה חודשים לגיוס צוות 

דיווח: נתניהו הורה להכין את מטוס 'כנף ציון' לפעולה
מטוס ראש הממשלה צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להכין את מטוס 'כנף ציון' לטיסה רשמית ראשונה, כך פרסם העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן 11'. בקרוב יפורסמו מכרזים לתפקידים ויגויס הצוות למטוס. בסביבת נתניהו מעריכים שהתהליך יימשך כשלושה חודשים עד שהמטוס יחל לשמש אותו בטיסות מדיניות.

ראש הממשלה הקודם יאיר לפיד הבטיח למכור את המטוס ואף החל לפרק את המערכות שעליו. אחרי שהמטוס לא נמכר, בקרוב נתניהו יתחיל להשתמש בו.

בתוך כך, לשכת נתניהו מסרה הכי הם עומדים בקשר עם הממשל באיחוד האמירויות. זאת לצורך היערכות לוגיסטית לקראת ביקור רשמי של נתניהו במדינה. אך טיסה זאת לא תיעשה עדיין במטוס 'כנף ציון'.

מטוס כנף ציון, ה"אייר פורס וואן" הישראלי, עדיין מחכה לטיסתו הראשונה. שנת 2014 ועדת גולדברג קבעה שדרוש מטוס ייעודי לראש הממשלה ונשיא המדינה, מתוך הבנה שמטוס שנחכר מחברות תעופה אזרחיות לא מספק את דרישות האבטחה. ההערכה לעלות של מטוס כזה בשנת 2014 עמדה על 175 מיליון שקלים, אך בפועל עלותו הסתכמה בכ-730 מיליון שקלים.

מדובר במטוס מדגם בואינג 767, שחוגג 21 שנה מאז שהמריא לטיסה ראשונה. אך בו יש מערכות מתקדמות, חלקן סודיות, שמחוברות לצה"ל וגם ללוויינים. המערכות אמורות לאפשר למנהיג המדינה לנהל מלחמה מהאוויר. מטוסים כאלה יש גם למנהיגי גרמניה, צרפת, מדינות המפרץ, והמפורסם שבהם הוא ה'אייר פורס וואן' של נשיא ארצות הברית.

מטוס ראש הממשלה בנימין נתניהו כנף ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד