י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

אלוף ההיעדרויות מישיבות הכנסת: אריה דרעי

חבר הכנסת מהאופוזיציה, הנעדר ביותר מישיבות המליאה, הינו יו"ר ש"ס • התירוץ: "הייתי עסוק בפטירת מרן"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי, הינו כמתברר אלוף ההיעדרוית בקרב חברי הכנסת מהאופוזיציה. בקואליציה, ראשון ברשימת הנעדרים הינו ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מדו"ח וועדת האתיקה של הכנסת שפורסם היום (שלישי), באשר למושב החורף האחרון עולה כי מתוך שמונה חברי כנסת שנעדרו מישיבות המליאה מעבר למכסת ההיעדרויות המותרת על פי תקנות הכנסת נמצא בראש הרשימה מהקואליציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם 35 היעדרויות, ובאופוזיציה אריה דרעי עם 25 היעדרויות.

על פי התקנות, לח"כ מן המנין ישנן 21 היעדרויות מותרות, לסגן שר ישנן 26 ולשרים ורה"מ מותרת היעדרות מ-32 ישיבות. על כל היעדרות מעבר לכך מחויבים השרים וחברי הכנסת לנמק ולמתן הצדקה באופן סביר.

הסיבה לחלוקה בין השרים וחברי הכנסת היא עקב העובדה ששרים וסגניהם עסוקים בעבודות המתחייבות במשרד בו הם מכהנים. חבר כנסת שנעדר מעבר למכסה הנ"ל יהיה נתון לשיפוטה של וועדת האתיקה אשר רשאית לנקוט כנגדו בצעדים הכוללים אף שלילת שכר לימים מסוימים.

דרעי נימק כי בשל היותו טרוד בימי האבל והעצרות שלאחר מותו של מרן הגר"ע יוסף נאלץ להיעדר מהמליאה. מלבד זאת הוסיף דרעי וציחן גם את היותו עסוק בניהול מערך הבחירות לרשויות המקומיות. הועדה הדגישה במענה לטענתו כי פעילות פוליטית איננה נחשבת לנימוק מספק להיעדרות מישיבות הכנסת משום שזהו חלק מאופי עבודתו של חבר הכנסת.

עוד מי שמצוי ברשימה הינו אלי ישי שרשם 22 היעדרויות מישיבות הכנסת אחת מעל המותר. לדבריו מדובר בטעות ברישום וכי מספר פעמים בהם השתתף בישיבות נרשם כנעדר בשל העובדה שיצא באמצע הישיבה.

בשני המקרים החליטה ועדת האתיקה שלא לנקוט בצעדים כנגדם משום שזו הפעם הראשונה בה הם חרגו ממכסת ההיעדרויות המותרת ולהסתפק בהפניית תשומת ליבם לכך.

מלבד דרעי וישי, חרגו גם ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ. עקב תפקידו המיוחד של ראש הממשלה הוחלט שלא לנקוט כנגדו בכל צעד שהוא אך להסתפק בהפניית תשומת לבו לכך שהוא חרג ממכסת ההעדרויות.

לעומת זאת, שר החוץ אביגדור ליברמן "זכה" לשלילת שכרו ליום אחד לאחר שהוועדה לא קבלה את נמוקו שהיעדרויותיו נובעות מנסיעות וטיסות מתוקף תפקידו.
כנסת דרעי ישי נתניהו ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד