כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

צה"ל כותש את סג'עייה; חודש ירי הרקטות

מאז תחילת הלחימה נהרגו 29 חיילים וקצינים • דמיטרי לויטס בן 26 מירושלים לוחם השריון, ונתן כהן בן 33 ממודיעין נהרגו מירי צלפים • צה"ל לחם הלילה בסג'עייה: נחשפו כ-30 מנהרות; כ-20 פצועים ביניהם 3 באורח קשה • נתב"ג מושבת: חברות תעופה אמריקאיות ועשרות חברות אירופיות השעו את טיסותיהן לארץ • הפסקת האש מתרחקת • כל הפרטים

דוצ
דוצ

שני חיילי צה"ל נהרגו אתמול (ג') בערב בקרבות ברצועה עזה - כך הותר לפרסם לפנות בוקר. הודעות נמסרו למשפחותיהם. אחד ההרוגים הוא סרן דמיטרי לויטס, בן 26 מירושלים ומגשור, מפקד פלוגה בחיל השריון. סרן לויטס נהרג מירי צלפים. טרם נמסרה הודעה על מועד הלווייתו. ביממה האחרונה נפצעו יותר מ-20 חיילים כאשר 3 מהם במצב קשה.

מאז תחילתו של השלב הקרקעי במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה ביום חמישי בלילה נהרגו 29 קצינים וחיילים. מדובר צה"ל נמסר כי ביממה האחרונה נפצעו שלושה לוחמים באורח קשה, תשעה לוחמים נפצעו בינוני ושמונה אחרים נפצעו באורח קל.

הלחימה ברצועת עזה נמשכת במלוא העוצמה והלילה צה"ל חשף כ-30 מנהרות טרור ותקף יותר מ-20 מטרות בצפון הרצועה.

בתוך כך, רשות התעופה האמריקאית (FAA) הודיעה אתמול בערב כי היא משעה את כל הטיסות של חברות אמריקאיות לישראל וממנה. ההחלטה יצרה אפקט דומינו ועשרות חברות תעופה אירופיות, ביניהן לופטהנזה, KLM וטורקי איירליינס, החליטו גם הן להשעות את הטיסות בשל המצב הביטחוני.

עם זאת, בזירה המדינית ישראל קיבלה אתמול רוח גבית דווקא ממדינות אירופה, שקראו אתמול באופן מפתיע לפירוז רצועת עזה מנשק. במקביל, עשרות חברות תעופה בארה"ב ואירופה השעו את הטיסות שלהן לישראל וממנה בשל הסיכון הביטחוני.


אמש, 15 ימים למבצע "צוק איתן", ולמרות הגעתו ארצה לישראל של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון - הפסקת האש לא נראית באופק. המגעים האינטנסיביים ל"תהדיא" כשלו, ובאן לא הצליח להביא להפסקת אש הומניטרית ארוכת טווח, כפי שתכנן. זאת, על אף שיום קודם לכן עוד היה שביב תקווה שחמאס יהיה מוכן לנצור את נשקו.

ערוץ אל-מיאדין, הידוע במקורותיו המצוינים בלשכת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, דיווח שלשום, לאחר פגישתם של אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, כי השניים הגיעו להסכם הפסקת אש. אל-מיאדין דיווח כי ההסכם מאמץ את המתווה המצרי (עצירה מוחלטת של הלחימה) עם שינויים קלים בנוסח. מיד לאחר הפגישה יצא ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פראג' לקהיר, על מנת לשכנע את המצרים להסכים להוסיף כמה סעיפים למתווה שלהם.

אולם רק לאחר חצות החלה להתברר התמונה: מצרים לא הסכימה לשנות את ההצעה שלה, ואנשי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה לא הסכימו אפילו ל"שינויים קלים בלבד". הם רצו יותר ודרשו יותר - שחרור אסירי שליט שנעצרו לאחרונה על ידי ישראל, פתיחה של מעבר רפיח, נמל ימי ועוד.
ישראל צהל תופת מנהרות צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד