כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

איתן: מערך פסיכולוגים לילדים שנתקפו בחרדה

בעקבות מלחמת 'צוק איתן'- ארגון 'לב מלכה' הקים מערך פסיכולוגים המטפלים בילדים שנתקפו בחרדות ופחדים

יו"ר 'לב מלכה' הרב אהרן אברמן
יו"ר 'לב מלכה' הרב אהרן אברמן

בשל התמשכות מלחמת 'צוק איתן', ארגון 'לב מלכה' – המטפל בחולי סרטן הקים מערך פסיכולגים ועובדים סוציאליים המטפלים בילדים חולי סרטן שנתקפו בחרדות ומתגוררים בכל הערים ובפרט בדרום הארץ.

"משמעות אזעקת 'צבע אדום' שנמשעים בעקבות ירי הטילים אפשר לנסות להתגונן באמצעות 'כיפת ברזל' וכניסה לחדרי מקלט ממ"דים, הרי שמהאזעקות אי אפשר להימלט" אומר הרב אהרן אברמן, יו"ר ארגון 'לב מלכה'. "אם לא די בכך שהילדים מתמודדים כל ימות השנה עם המחלה המקוננת בהם, כעת הילדים הרכים צריכים להתמודד עם פחדים וחרדות בשל האזעקה- חלק מהילדים מתקשים לאכול או לישון, לא מצליחים לתפקד כבשגרה, ובמקרים קיצונים יותר גם בריאותם נפגעת והם נזקקים לטיפול".

בשל כך, הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים נפגשים עם הילדים החולים ומקשיבים להם, שואלים אותם כיצד הם מרגשים ודואגים לשתף אותם במידע אמין ברמה מותאמת ליכולות הרגשיות והקוגניטיביות שלהם. לחץ וחדרה, אומרים המומחים, עלולים לגרום בטווח הארוך לתופעות כמו בעיות במערכת העיכול ואפילו נשירת שער עד כדי התקרחות.

התופעות האלו באות לידי ביטוי ביתר שאת במצב מתמשך שבו אדם מוטרד חלק גדול מהזמן וסובל ממתח ומחדרה קבועים.

חשוב לזכור שברוב המקרים התגובה הבעייתית דועכת בתוך מספר ימים עד שבועות מסיום האירוע המאיים. אם הסימנים של התגובה החריפה נמשכים, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע, שיבדוק אם יש צורך בהתערבות טיפולית שכוללת שלל דרכים להתמודדות. חרדה שאינה מטופלת לא נעלמת אלא מתגברת, ועלולה להביא לדיכאון קליני של ממש.
מלחמה לב מלכה אברמן צוק איתן פסיכולוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד